Pregled bibliografske jedinice broj: 971495
Vrijednosni motivi upisa na pravni fakultet i studentska percepcija pravne profesije
Vrijednosni motivi upisa na pravni fakultet i studentska percepcija pravne profesije // Odgojno-obrazovne teme, 1 (2018), 1-2; 49-77 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 971495 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednosni motivi upisa na pravni fakultet i studentska percepcija pravne profesije
(Value Motives for Enrolling in Law School and Student Perception of the Legal Profession)
Autori
Mrakovčić, Marko
Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 1
(2018), 1-2;
49-77
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
„izvanjska“ analiza prava, društvene vrijednosti, obrazovanje pravnika, pravna profesija
(“External” Analysis of Law, Social Values, Legal Education, Legal Profession)
Sažetak
U uvodnom dijelu rada analizira se karakter veze između sociologije prava i pravne znanosti. Odnosno, propituje se da li „izvanjska“ sociološka analiza prava može ponuditi određene spoznaje koje mogu biti korisne pravnim praktičarima i pravnim znanstvenicima u kontekstu „unutarnjeg“ promišljanja prava, pravnog sustava i obrazovanja pravnika. U drugom, empirijskom dijelu rada na osnovi podataka prikupljenih metodom ankete na studentima Pravnog fakulteta Sveučilišta u Rijeci testirana je hipoteza izvedena iz konceptualnih polazišta rada. U tom kontekstu, rezultati istraživanja pokazuju da različite vrijednosne orijentacije koje mogu stajati u pozadini upisa na pravni fakultet u određenoj mjeri utječu na to kako studenti prava percipiraju neke aspekte obrazovanja pravnika, neke aspekte funkcioniranja institucija pravosudnog sustava i statusni položaj različitih zanimanja unutar pravne profesije. Na osnovi dobivenih rezultata, zaključuje se da spoznaje dobivene „izvanjskom“ analizom prava mogu u određenoj mjeri pomoći pravnicima da dobiju širi uvid u složni međuodnos između prava i društva, te da im u tom kontekstu u određenoj mjeri mogu pomoći u evaluaciji adekvatnosti programa za obrazovanje budućih pravnika i ocjenjivanju kvalitete funkcioniranja institucija pravosudnog sustava u kontekstu društvenih funkcija koje bi iste trebale ispunjavati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija