Pregled bibliografske jedinice broj: 971094
USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA IZ PRIRODE I BIOLOGIJE U DVOJEZIČNIM RAZREDNIM ODJELIMA
USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA IZ PRIRODE I BIOLOGIJE U DVOJEZIČNIM RAZREDNIM ODJELIMA // 4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 50-50 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 971094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA IZ PRIRODE I BIOLOGIJE U DVOJEZIČNIM RAZREDNIM ODJELIMA
(Class content acquisition in science and biology in bilingual class departments)
Autori
Domjanović Horvat, Doroteja ; Labak, Irena ; Radanović, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment
/ Puzić, Saša - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2018, 50-50
ISBN
978-953-6218-79-0
Skup
4. dani obrazovnih znanosti: Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.10.2018. - 26.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
dvojezičnost, postignuća, Priroda, Biologija
(bilingual, class content acquisition, science, biology)
Sažetak
Škole po B modelu su škole koje nastavu izvode osim na hrvatskom jeziku i na jeziku nacionalne manjine. U takvim se školama nastava izvodi dvojezično (u istom razrednom odjeljenju nastava se istovremeno izvodi na dva jezika). Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja utječe li dvojezičnost na rezultate učenja iz Prirode i Biologije. S učenicima petog, šestog i sedmog razreda dvojezičnog razrednog odjela (nastava Prirode i Biologije se izvodi istovremeno na hrvatskom i mađarskom jeziku), odjela u kojem se nastava izvodi na hrvatskom jeziku i odjela u kojima se nastava izvodi na mađarskom jeziku izvršena je analiza ocjena koje su učenici stekli tijekom 2017./2018. školske godine. Analizom je utvrđeno da su učenici u dvojezičnim odjelima bolji u ukupnoj ocjeni (srednja vrijednost ocjena oba elementa ocjenjivanja, p<0, 001) te u ocjenama pojedinog elementa ocjenjivanja (usvojenost, razumijevanje i primjena programskih sadržaja, p=0, 011 te element praktični radovi, p=0, 048) od učenika odjela u kojem se nastava izvodi samo na hrvatskom odnosno mađarskom jeziku. Dvojezični učenici podjednaki su u usmenoj i pisanoj provjeri znanja dok su po ukupnoj ocjeni od svih dvojezičnih najbolji učenici šestog razreda, a najslabiji učenici sedmog razreda. U svim ispitivanim razrednim odjelima učenici aktivno uče, a u dvojezičnim odjelima učenici su govornici oba jezika te čuju učiteljevo i učeničko tumačenje više puta (ovisno o strategiji učenja, metodi i obliku rada) što pridonosi boljem razumijevanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju