Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 971085

Analiza uspjeha učenika pri rješavanju pisane provjere znanja iz Biologije


Petrošanec, Stela
Analiza uspjeha učenika pri rješavanju pisane provjere znanja iz Biologije, 2018., diplomski rad, Odjel za biologiju, Osijek


CROSBI ID: 971085 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza uspjeha učenika pri rješavanju pisane provjere znanja iz Biologije
(Analysis of students' success in solving the written exam Biology)

Autori
Petrošanec, Stela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Odjel za biologiju

Mjesto
Osijek

Datum
28.09

Godina
2018

Stranica
53

Mentor
Doc.dr.sc. Irena Labak

Ključne riječi
biologija, županijsko natjecanje, kognitivne razine, psihometrijska analiza, stručno usavršavanje nastavnika
(biology, county's competition, cognitive levels, psychometric test, professional development of teachers)

Sažetak
Cilj rada bio je analizirati kvalitativnu strukturu pitanja pisane provjere znanja konstruirane za potrebe županijskog natjecanja iz Biologije i utvrditi procjenu učitelja i nastavnika o vlastitoj kompetenciji za razvoj kompetencije rješavanja problema kod učenika te koliko im u tom razvoju pomažu stručni skupovi. U tu svrhu provedena je anketa zatvorenog tipa te je analizirana pisana provjera znanja povedena na županijskom natjecanju iz Biologije 2017./2018. školske godine na kojem je pristupio 141 učenik iz svih hrvatskih županija osim Ličko-senjske. Pisana provjera sadržavala je 81% pitanja druge kognitivne razine, dok su preostalih 19% pitanja prve i treće kognitivne razine. Prema indeksu lakoće 44% pitanja procijenjena su kao lagana, 41% kao idealna, a 15% kao teška pitanja. Prilikom rješavanja pisane provjere znanja 28% učenika ostvarilo je uspješnost od 50 do 60%, dok je 27% učenika ostvarilo uspješnost od 70 do 80%. Analizom riješenosti pitanja s obzirom na spol u pitanjima prve razine učenici ostvaruju statistički značajno bolji uspjeh od učenica, dok se među županijama statistički značajne razlike pojavljuju u rješavanju zadataka druge i treće razine. Provedenom anketom procijenjeno je kako nastavnici smatraju da su djelomično kompetentni za razvoj kompetencije rješavanja problema kod učenika te da su ju djelomično stekli tijekom inicijalnog obrazovanja, a djelomično ju stječu stručnim skupovima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju

Profili:

Avatar Url Irena Labak (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrošanec, Stela
Analiza uspjeha učenika pri rješavanju pisane provjere znanja iz Biologije, 2018., diplomski rad, Odjel za biologiju, Osijek
Petrošanec, S. (2018) 'Analiza uspjeha učenika pri rješavanju pisane provjere znanja iz Biologije', diplomski rad, Odjel za biologiju, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Petro\v{s}anec, Stela}, year = {2018}, pages = {53}, keywords = {biologija, \v{z}upanijsko natjecanje, kognitivne razine, psihometrijska analiza, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje nastavnika}, title = {Analiza uspjeha u\v{c}enika pri rje\v{s}avanju pisane provjere znanja iz Biologije}, keyword = {biologija, \v{z}upanijsko natjecanje, kognitivne razine, psihometrijska analiza, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje nastavnika}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Petro\v{s}anec, Stela}, year = {2018}, pages = {53}, keywords = {biology, county's competition, cognitive levels, psychometric test, professional development of teachers}, title = {Analysis of students' success in solving the written exam Biology}, keyword = {biology, county's competition, cognitive levels, psychometric test, professional development of teachers}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font