Pregled bibliografske jedinice broj: 971085
Analiza uspjeha učenika pri rješavanju pisane provjere znanja iz Biologije
Analiza uspjeha učenika pri rješavanju pisane provjere znanja iz Biologije, 2018., diplomski rad, Odjel za biologiju, Osijek
CROSBI ID: 971085 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza uspjeha učenika pri rješavanju pisane provjere znanja iz Biologije
(Analysis of students' success in solving the written exam Biology)
Autori
Petrošanec, Stela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
Osijek
Datum
28.09
Godina
2018
Stranica
53
Mentor
Doc.dr.sc. Irena Labak
Ključne riječi
biologija, županijsko natjecanje, kognitivne razine, psihometrijska analiza, stručno usavršavanje nastavnika
(biology, county's competition, cognitive levels, psychometric test, professional development of teachers)
Sažetak
Cilj rada bio je analizirati kvalitativnu strukturu pitanja pisane provjere znanja konstruirane za potrebe županijskog natjecanja iz Biologije i utvrditi procjenu učitelja i nastavnika o vlastitoj kompetenciji za razvoj kompetencije rješavanja problema kod učenika te koliko im u tom razvoju pomažu stručni skupovi. U tu svrhu provedena je anketa zatvorenog tipa te je analizirana pisana provjera znanja povedena na županijskom natjecanju iz Biologije 2017./2018. školske godine na kojem je pristupio 141 učenik iz svih hrvatskih županija osim Ličko-senjske. Pisana provjera sadržavala je 81% pitanja druge kognitivne razine, dok su preostalih 19% pitanja prve i treće kognitivne razine. Prema indeksu lakoće 44% pitanja procijenjena su kao lagana, 41% kao idealna, a 15% kao teška pitanja. Prilikom rješavanja pisane provjere znanja 28% učenika ostvarilo je uspješnost od 50 do 60%, dok je 27% učenika ostvarilo uspješnost od 70 do 80%. Analizom riješenosti pitanja s obzirom na spol u pitanjima prve razine učenici ostvaruju statistički značajno bolji uspjeh od učenica, dok se među županijama statistički značajne razlike pojavljuju u rješavanju zadataka druge i treće razine. Provedenom anketom procijenjeno je kako nastavnici smatraju da su djelomično kompetentni za razvoj kompetencije rješavanja problema kod učenika te da su ju djelomično stekli tijekom inicijalnog obrazovanja, a djelomično ju stječu stručnim skupovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti