Pregled bibliografske jedinice broj: 971078
Utvrđivanje miskoncepcija i konceptualnog razumijevanja vezanih uz fotosintezu i stanično disanje kod studenata biologije
Utvrđivanje miskoncepcija i konceptualnog razumijevanja vezanih uz fotosintezu i stanično disanje kod studenata biologije, 2018., diplomski rad, Odjel za biologiju, Osijek
CROSBI ID: 971078 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utvrđivanje miskoncepcija i konceptualnog razumijevanja vezanih uz fotosintezu i stanično disanje kod studenata biologije
(Determination of misconceptions and conceptual understanding related to photosynthesis and cellular respiration in biology students)
Autori
Babić, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
Osijek
Datum
05.10
Godina
2018
Stranica
93
Mentor
Doc.dr.sc. Irena Labak
Ključne riječi
biološki koncepti, konceptualno razumijevanje, miskoncepcije, fotosinteza, stanično disanje
(biological concepts, conceptual understanding, misconceptions, photosynthesis, cellular respiration)
Sažetak
Proces učenja karakterizira stvaranje novih koncepata, koji doprinose razvoju konceptualnog razumijevanja – važnog za rješavanje novih problema u realnom svijetu. Tijekom procesa stvaranja koncepata, mogu se formirati i krive predodžbe ili miskoncepcije. Miskoncepcije su u suprotnosti sa znanstvenim spoznajama, a rezultat su studentskog nastojanja tumačenja nastavnog gradiva na njima razumljiv način. Utvrđivanje miskoncepcija i konceptualnog razumijevanja vezanih uz fotosintezu i stanično disanje provedeno je među 33 studenta 1. i 36 studenata 3. godine Preddiplomskog sveučilišnog studija Biologija pri Odjelu za biologiju Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, na kraju akademske godine 2017./2018. Ovim je istraživanjem utvrđen jednaki ukupni uspjeh studenata 1. i 3. godine u rješavanju pisane provjere znanja, veća uspješnost studenata 3. godine u rješavanju pitanja samo 2. razine, kao i veći broj utvrđenih miskoncepcija u razumijevanju istraživanih koncepata kod studenata 1. godine u odnosu na studente 3. godine, kod kojih još uvijek postoje pojedini problemi u razumijevanju. Na temelju rezultata ankete o navikama učenja kod studenata pokušao se objasniti uspjeh u provjeri znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti