Pregled bibliografske jedinice broj: 971031
Zadovoljstvo bolesnika – indikator kvalitete skrbi u bolnici
Zadovoljstvo bolesnika – indikator kvalitete skrbi u bolnici // Zbornik sažetaka: 5. SIMPOZIJ MEDICINSKIH SESTARA I TEHNIČARA, s međunarodnim sudjelovanjem „Indikatori i kvaliteta zdravstvene njege“ / Lončar, Zdravka (ur.).
Mostar: Fakultet zdravstvenih studija Sveučilišta u Mostaru i Sveučilišna klinička bolnica Mostar, 2017. str. 12-12 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 971031 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo bolesnika – indikator kvalitete skrbi u bolnici
(Patient Satisfaction - Hospital Care Quality Indicator)
Autori
Prlić, Nada ; Lončar, Zdravka ; Kokić, Antonio ; Vujanić, Jakov ; Lovrić, Robert
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka: 5. SIMPOZIJ MEDICINSKIH SESTARA I TEHNIČARA, s međunarodnim sudjelovanjem „Indikatori i kvaliteta zdravstvene njege“
/ Lončar, Zdravka - Mostar : Fakultet zdravstvenih studija Sveučilišta u Mostaru i Sveučilišna klinička bolnica Mostar, 2017, 12-12
Skup
5. SIMPOZIJ MEDICINSKIH SESTARA I TEHNIČARA s međunarodnim sudjelovanjem „Indikatori i kvaliteta zdravstvene njege“
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 15.09.2017. - 16.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Bolesnik, bolnica, indikator kvalitete, zadovoljstvo, zdravstvena skrb
(patient, hospital, quality indicator, satisfaction, health care)
Sažetak
Svrha istraživanja. Zadovoljstvo bolesnika pruženom skrbi jedan je od ishoda kvalitete skrbi. Procjena je zadovoljstva bolesnika zastupljena u zdravstvenim ustanovama koje teže povećati svoju učinkovitost i opravdati povjerenje bolesnika koji traže njihove usluge. Zadovoljstvo je korisnika zdravstvenom zaštitom mjera njegove percepcije o kvaliteti zdravstvene zaštite. Mjerenje je zadovoljstva korisnika dio društvene participacije u ukupnom zdravstvenom sustavu. Cilj. Ispitati zadovoljstvo bolesnika zdravstvenom skrbi, komunikacijom djelatnika prema bolesniku, smještajem, čistoćom i prehranom tijekom hospitalizacije. Ispitanici i metode. U istraživanju je sudjelovalo 311 ispitanika, 141 (45, 3 %) muški i 170 (54, 7 %) ženskih, starijih od 18 godina hospitaliziranih u SKB Mostar. Kao instrument istraživanja rabljen je upitnik koji je sadržavao demografske podatke o ispitanicima te standardizirani upitnik “HCAHPS Survey” s 28 čestica na četiristupanjskoj i jednom na desetstupanjskojLikertovoj skali. Rezultati. Ispitanici su zadovoljstvo komunikacijom procijenili srednjom ocjenom 3, 7. Postoji razlika u zadovoljstvu bolesnika u podskali odgovornost bolničkog osoblja s obzirom na spol (p = 0, 042). Muškarci su zadovoljniji = 3, 6) u odnosu na žene = 3, 5). Utvrđena je značajna razlika u procjeni komunikacije medicinskih sestara prema vrsti odjela (p = 0, 006). Ispitanici s nekirurških odjela zadovoljniji su komunikacijom ( = 3, 8), mirom i tišinom u bolničkom okruženju ( = 3, 4) od ispitanika s kirurških odjela. Informacije o načinu života i skrbi nakon otpusta iz bolnice dobilo je ukupno 188 (60, 5%) ispitanika, dok njih 123 (39, 5%) informacije nisu dobili. Prehranom u bolnici zadovoljno je 242 (77, 8%) ispitanika, a 69 (22, 1%) nije. Utvrđena je razlika u čestici „Biste li ovu bolnicu preporučili svojim prijateljima i obitelji?“ prema iskustvu liječenja u drugim bolnicama (p = 0, 038). Ispitanici bi liječeni u drugim bolnicama „ovu bolnicu preporučili svojim prijateljima i obitelji“ = 3, 8) u odnosu na one koji nisu = 3, 7). Ispitanici su ukupno ocijenili bolnicu srednjom vrijednosti 8, 7. Zaključak. Ispitanici su zadovoljni komunikacijom djelatnika, smještajem, čistoćom i prehranom tijekom hospitalizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek