Pregled bibliografske jedinice broj: 970672
Kabaret – nastanak, povijest, zakonitosti i teorija
Kabaret – nastanak, povijest, zakonitosti i teorija // Dani hvarskog kazališta Pučko i popularno II. / Senker, Boris (ur.).
Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split, 2018. str. 109-131 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 970672 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kabaret – nastanak, povijest, zakonitosti i teorija
(Cabaret - genesis, history, conventions and theory)
Autori
Biskupović, Alen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Dani hvarskog kazališta Pučko i popularno II.
/ Senker, Boris - Split : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split, 2018, 109-131
ISBN
978-953-347-202-7
Skup
Dani Hvarskoga kazališta: Pučko i popularno
Mjesto i datum
Hvar, Hrvatska, 10.05.2017. - 13.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Kabaret, nastanak, povijest, funkcije, teorija
(Cabaret, genesis, history, functions, theory)
Sažetak
Iako kabaret službeno kao žanr postoji preko stotinu godinu, problem koji se javlja u teatrološkim izdanjima širom svijeta, a posebno u Hrvatskoj je kronični nedostatak teorijskog i povijesnog bavljenja žanrom. Nedostatak je evidentno uvjetovan marginalizacijom žanra kao rubne teatarske pojave u kazališnom svijetu pa i činjenicama da se od ostalih žanrova razlikuje po specifičnosti forme, sadržaja i mjesta izvedbe. Kako je kabaret kao žanr okarakteriziran multimedijalnošću i interdisciplinarnošću, tradicionalna znanost o književnosti i/ili teatrologija ne osjećaju se nadležne te prebacuju teorijsko bavljenje jedni na druge što rezultira da se znanost kabaretom bavi sporadično iako se redi o obliku s dugom i bogatom tradicijom širom svijeta. Rad će zbog toga povijesno-pregledno tematizirati žanr kabareta od njegovih postanaka u Francuskoj krajem 19. stoljeća preko Njemačke, Poljske, Hrvatske, SAD-a… Na primjerima djelovanja u ratu dodatno će se naglasiti važnost žanra kabareta kao vrlo specifične pojave koja se spontano manifestira u umjetničko-kulturno- intelektualnim krugovima u posebnim kriznim situacijama poput situacija općeg nezadovoljstva u društvu i ratovima. Posebno poglavlje rada bit će posvećeno teorijskim postavkama tri najvažnija suvremena teoretičara koji su se u svojim pionirskim radovima bavili kabaretom: Jürgen Henningsen, Michael Flesicher i Benedikt Vogel. Predstavljanjem njihovih teorija prikazat će se temeljne definicije, fenomenologija uvjeta, metode i osnove karakteristike žanra iz suvremene teorijske perspektive.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Profili:
Alen Biskupović
(autor)