Pregled bibliografske jedinice broj: 970607
Stvarni dosezi news portala – međuodnos čitanosti, vjerodostojnosti i utjecaja
Stvarni dosezi news portala – međuodnos čitanosti, vjerodostojnosti i utjecaja // Hum - časopis Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, XIII (2018), 19; 79-98 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 970607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stvarni dosezi news portala – međuodnos čitanosti,
vjerodostojnosti i utjecaja
(The actual reach of news portals - the relationship
between readership, credibility and influence)
Autori
Skoko, Božo ; Vrdoljak, Nikola
Izvornik
Hum - časopis Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (1840-233X) XIII
(2018), 19;
79-98
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
internet ; portali ; čitanost ; klikovi ; vjerodostojnost ; utjecaj
(internet ; portals ; readership ; clicks ; credibility ; influence)
Sažetak
Internetski mediji, osobito news portali, svakodnevno dobivaju na važnosti na medijskom i oglašivačkom tržištu te u odnosima s javnošću. Međutim, njihov razvoj ne prati i zadovoljavajuća razina mjerenja njihovih dosega. U Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini uglavnom se uspoređuju i rangiraju po broju čitatelja ili otvaranja stranica (unique user i page impression), dok se tek razvija praćenje dužine zadržavanja na pojedinim stranicama te socio-demografskih podataka o korisnicima pojedinih sadržaja. Rad se bavi fenomenom utrke za što većim brojem „klikova“, koji omogućavaju i veći broj oglasa te kritički propituje takav pristup budući da broj posjetitelja pojedinih stranica ne daje odgovore na pitanja poput - koliko vjerujemo objavljenom sadržaju, u kojoj mjeri ga smatramo vjerodostojnim te koliki je stvarni utjecaj portala. Autori ukazuju na jednodimenzionalnost postojeće metrike, budući da proizlazi prvenstveno iz potrebe mjerenja zbog oglašavanja, odnosno medijskog planiranja i zakupa, pa tako nema dovoljno informacija i vrijednosti za potpuniju procjenu njihove vjerodostojnosti i utjecaja, a time ni za planiranja u odnosima s javnošću. Naime, ostaje otvoreno pitanje gdje objaviti neki medijski sadržaj želimo li da dođe do naše ciljne skupine i utječe na njezino mišljenje i ponašanje, budući da nam to nužno ne omogućava najčitaniji portal, već onaj čiji brend garantira određenu vrijednost sadržaja vlastitim čitateljima. Autori daju smjernice za kvalitetnije praćenje i vrednovanje news portala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH plus, Ebsco, Slavus