Pregled bibliografske jedinice broj: 970552
Klasični crossover: glazbeni žanr na razmeđu klasične i popularne glazbe
Klasični crossover: glazbeni žanr na razmeđu klasične i popularne glazbe // 2. međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup - Znanstveni susreti na Sjeveru Konvergencija kulture: mediji kao kulturni sustavi
Koprivnica, Hrvatska, 2018. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 970552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Klasični crossover: glazbeni žanr na razmeđu klasične i popularne glazbe
(Classical crossover: music genre at the brink of classical and popular music)
Autori
Mičija Palić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni
Skup
2. međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup - Znanstveni susreti na Sjeveru Konvergencija kulture: mediji kao kulturni sustavi
Mjesto i datum
Koprivnica, Hrvatska, 23.11.2018. - 24.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
klasični crossover, klasična glazba, popularna glazba
(classical crossover, classical music, popular music)
Sažetak
U ovom će se radu dijakronijski sagledati nastanak novoga glazbenog pravca, tzv. klasičnog crossovera, za koji možemo istaknuti da se nalazi na stilskoj razdjelnici onoga što podrazumijevamo pod pojmovima klasičnoga i popularnoga stilskog glazbenog izričaja. Eksplikacijom samog pojma, kao i prikazom ishodišnih točaka te analizom prijelaznih žanrova, prikazat će se osnovne stilske karakteristike novoga glazbenog pravca i potom sagledati reproduktivna djelatnost najuspješnijih svjetskih glazbenika, predstavnika klasičnog crossovera. Retrospektivnim pogledom na hrvatsku glazbenu scenu u proteklih dvadeset godina prezentirat će se najznačajniji glazbenici i njihova izvodilačka djelatnost, a na primjeru analize odabranih skladbi u izvedbi pijanista Maksima Mrvice detaljno će se prikazati stilske odrednice navedenoga glazbenog pravca. Na taj će se način pokazati kako bi se dekonstrukcijom stereotipnih tendencija o nužnosti „spašavanja“ klasične glazbe s jasno kanonski određenim stilskim smjernicama mogao okarakterizirati klasični crossover kao inklinacija k popularnoj i trivijalnoj, a ne klasičnoj kanonskoj glazbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost