Pregled bibliografske jedinice broj: 970507
Nova globalna ekonomija plastike
Nova globalna ekonomija plastike, 2018. (popularni rad).
CROSBI ID: 970507 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nova globalna ekonomija plastike
(New plastics economy)
Autori
Vrček, Valerije
Izvornik
Glas Koncila
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2018
Ključne riječi
plastika, recikliranje, Europska unija, zaklada Ellen MacArthur
(plastics, recycling, European union, Ellen MacArthur foundation)
Sažetak
Predstavnici 290 svjetskih kompanija potpisali su nedavno izjavu o novoj globalnoj ekonomiji plastike, kojom se obvezuju reciklirati sve veći udio plastike na tržištu. Pod pritiskom javnosti, znanstvenika, ali i nove europske politike protiv pretjerane uporabe plastičnih proizvoda, čelnici tvrtki, odgovornih za emisiju 20 posto svjetske plastike, pristali su dati svoj doprinos u borbi protiv onečišćenja okoliša odbačenom plastikom. Potpisivanjem te izjave pokušat će, uz ostalo, osigurati ili osvojiti imidž društveno odgovornih kompanija. Među potpisnicama su mnoge poznate tvrtke: Coca-Cola, Nestle, Pepsico, Unilever, Walmart, H&M, Danone, L’Oreal, Johnson&Johnson, Henkel… Zajednička izjava potpisana je na indonezijskom otoku Baliju, dakle u području u kojem najveća količina plastičnoga otpada završava u morima i oceanima. Izjavom se potpisnici obvezuju da će povećati udio plastike za oporabu, da će smanjiti volumen proizvodnje nepotrebnih plastičnih artikala te da će povećati investiciju u smjeru razvoja tehnologija koje omogućuju kružnu ekonomiju plastike. Sporazum je moderirala zaklada »Ellen MacArthur« uz asistenciju predstavnika Ujedinjenih naroda. Smatra se da je to okupljanje predstavnika kompanija najveći i najambiciozniji pothvat u rješavanju svjetskoga problema plastifikacije okoliša, posebice mora i oceana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Farmacija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti)