Pregled bibliografske jedinice broj: 970391
Pomen didaktičnih orodij pri poučevanju močnostne elektronike
Pomen didaktičnih orodij pri poučevanju močnostne elektronike // Elektrotehniški vestnik, 85 (2018), 4; 206-211 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 970391 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pomen didaktičnih orodij pri poučevanju močnostne elektronike
(Significance of didactic tools in power electronics teaching)
Autori
Srpak, Dunja ; Šumiga, Ivan ; Srpak, Josip
Izvornik
Elektrotehniški vestnik (0013-5852) 85
(2018), 4;
206-211
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
didaktična orodja, močnostna elektronika, študentje, poučevanje
(didactic tools, power electronics, students, teaching)
Sažetak
The paper presents results of a research made by teachers of undergraduate electrical engineering students in determining the significance of using didactic tools in order to increase the students` motivation to participate actively in the teaching process. Converters used in this research are designed and modelled by students themselves for laboratory power-electronics exercises. It is shown that using didactic tools improves understanding of complex subjects when the students have the opportunity to link practical exercises with the theoretical explanations given in lectures.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus