Pregled bibliografske jedinice broj: 970353
Suradnički odnosi odgajatelja i roditelja kao pretpostavka razvoja kulture zajednica odrastanja
Suradnički odnosi odgajatelja i roditelja kao pretpostavka razvoja kulture zajednica odrastanja // Izazovi suradnje: Razvoj profesionalnih kompetencija odgajatelja za suradnju i partnerstvo s roditeljima / Višnjić Jevtić, Adrijana ; Visković, Ivana (ur.).
Zagreb: Alfa, 2018. str. 77-110
CROSBI ID: 970353 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnički odnosi odgajatelja i roditelja kao pretpostavka razvoja kulture zajednica odrastanja
(Collaborative relationships between preschool teachers and parents as a prerequisite for the development of culture of communities of upbringing)
Autori
Višnjić Jevtić, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Izazovi suradnje: Razvoj profesionalnih kompetencija odgajatelja za suradnju i partnerstvo s roditeljima
Urednik/ci
Višnjić Jevtić, Adrijana ; Visković, Ivana
Izdavač
Alfa
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
77-110
ISBN
978-953-297-972-5
Ključne riječi
kompetencije, odgojitelji, suradnja, partnerstvo, roditelji
(competences, cooperation, ECEC teachers, parents, partnerships)
Sažetak
Autorica determinira kompetenciju odgojitelja za suradnju s roditeljima. Kompetencija se tumači kao konstruktu znanja, vještina i stavova. Kako bi odgojitelji uspješno poticali, ostvarivali, vrednovali i razvijali suradnju i partnerske odnose s roditeljima trebaju imati razvijena znanja o obiteljima, suradnji, zaprekama koje otežavaju suradnju te organizacijske, suradničke i komunikacijske vještine koje se tumače kao razvojni procesi. Znanja o suradnji zahtijevaju zato stalnu provjeru u praksi u smislu razvoja vještina, preispitivanja osobnih uloga i osobnog razvoja. Kvalitetan odgajatelj prihvaća činjenicu da su roditelji različito motivirani i spremni za uključivanje i angažiranje, da su determinirani prethodnim iskustvom i osobnim kompetencijama te da svi roditelji nemaju iste afinitete i odnos prema suradnji i partnerstvu. Odgajateljeva zadaće je razumjeti, poticati, omogućavati i razvijati međusobne partnerske odnose koji doprinose dječjem razvoju, a posredno kvaliteti roditeljstva. Prediktor ovakvog djelovanja afirmativni su stavovi odgajatelja prema suradnji s obiteljima, partnerstvu s roditeljima i djeci kao subjektima osobnog odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski