Pregled bibliografske jedinice broj: 970352
Izazovi suradnje: Razvoj profesionalnih kompetencija odgajatelja za suradnju i partnerstvo s roditeljima
Izazovi suradnje: Razvoj profesionalnih kompetencija odgajatelja za suradnju i partnerstvo s roditeljima / Višnjić Jevtić, Adrijana ; Visković, Ivana (ur.). Zagreb: Alfa, 2018 (monografija)
CROSBI ID: 970352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi suradnje: Razvoj profesionalnih
kompetencija odgajatelja za suradnju i
partnerstvo s roditeljima
(Challenges of collaboration - Development of
teachers' professional competences for
collaboration and partnership with parents)
Urednik/ci
Višnjić Jevtić, Adrijana ; Visković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Alfa
Grad
Zagreb
Godina
2018
Stranica
167
ISBN
978-953-297-972-5
Ključne riječi
kompetencije ; komunikacija ; obitelj ; odgojitelji ; suradnja ; partnerstvo
(competences ; communication ; cooperation ; ECEC teachers ; family, partnerships)
Sažetak
Ova publikacija daje prikaz znanstveno utemeljenih teorijskih znanja potrebnih za izgrađivanje partnerskog odnosa s djecom i roditeljima u okviru institucionalnog sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Usmjerena je na razumijevanje suvremene paradigme djetinjstva te kulture obitelji i dječjeg vrtića kao temeljnih zajednica odrastanja. Ukazuje na zajedničke komponente kulture svake zajednice te potrebu međusobnog razumijevanja, argumentiranih rasprava i zajedničke konstrukcije. Analizira se interaktivna priroda odnosa svih dionika procesa – djece, roditelja i stručnjaka – praktičara i različiti oblici suradnje u pravcu izgrađivanja partnerskog odnosa. Komunikacija se izdvaja kao operativna razina odnosa. Zagovara se otvorena, dvosmjerna, afirmativna i konstruktivna komunikacija koja je i sredstvo i željeni ishod odgojno-obrazovnog procesa. Analiziraju se mogućnosti profesionalnog razvoja odgajatelja za suradnju s obiteljima i partnerstvo s roditeljima. Ukazuje se na potrebu razumijevanje teorijskih postavki kao osnove za redefiniranje osobnih stavova odgajatelja o suradnji i partnerstvu. Profesionalne kompetencije odgajatelja za suradnju i partnerstvo s roditeljima tumače se kao prediktori kvalitetnih odnosa koji doprinose cjelovitom dječjem razvoju. Naglašava se važnost afirmativnih stavova i znanja odgajatelja o različitim oblicima suradnje, strategijama uključivanja roditelja u odgojno- obrazovni proces, mogućim prednostima i poteškoćama te javnim politikama. Istodobno, kvalitetan odgajatelj trebao bi poznavati, razumjeti i prihvaćati različitost obiteljskih kultura te efekte utjecaja na dječji razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu