Pregled bibliografske jedinice broj: 970325
Mjerenje koncentracije prihoda u djelatnosti istraživanja tržišta u Hrvatskoj i odabranim zemljama regije
Mjerenje koncentracije prihoda u djelatnosti istraživanja tržišta u Hrvatskoj i odabranim zemljama regije, 2012., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 970325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjerenje koncentracije prihoda u djelatnosti istraživanja tržišta u Hrvatskoj i odabranim zemljama regije
(Measuring Revenues Concentration in Market Research in Croatia and Selected Countries of the Region)
Autori
Karabatić, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.12
Godina
2012
Stranica
100
Mentor
Dumičić, Ksenija
Ključne riječi
Istraživanje tržišta, koncentracija, konkurentnost
(Market research, concentration, competitiveness)
Sažetak
Rizik pri donošenju poslovnih odluka svakodnevno je prisutan zbog kompleksnosti suvremenih tržišta u kojem se odvija poslovna aktivnost. Istraživanje tržišta doprinosi smanjenju stupnja neizvjesnosti pri odlučivanju. Agencije za istraživanje tržišta imaju važnu ulogu u pribavljanju informacija koje su nužna podrška pri donošenju poslovnih odluka. Mjerenjem stupnja koncentracije, ukupnih prihoda agencija za istraživanje tržišta po godinama za razdoblje od 2005. do 2011. godine u Hrvatskoj kao i u odabranim zemljama regije, analizirano je stanje konkurencije subjekata u djelatnosti istraživanja tržišta. Veći broj konkurenata u jednoj djelatnosti ima za ishod jačanje tržišnog natjecanja i unapređenja ponude što na kraju rezultira većim zadovoljstvom kupaca na tržištu te takvo fragmentirano tržište ostvaruje i visok stupanj konkurentnosti. Veći udio tržišta u rukama velikih tvrtki znači da je industrija koncentriranija. Stupanj koncentracije prihoda u djelatnosti istraživanja tržišta u jednoj zemlji dinamičan je i varira kroz vrijeme, vezano za broj i snagu pružatelja usluga u toj djelatnosti. Analizom razine koncentracije pružanja usluga istraživanja tržišta prema primijenjenim mjerama koncentracije, ustanovljeno je da ispitana djelatnost ima umjerenu razinu koncentracije ukupnog prihoda. Sve primijenjene mjere koncentracije pokazale su tendenciju rasta koncentracije u djelatnosti istraživanja tržišta u Hrvatskoj i ostalim zemljama regije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Veleučilište Velika Gorica