Pregled bibliografske jedinice broj: 970222
Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama
Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama // Croatica: časopis za hrvatski jezik, književnost i kulturu, 42 (2018), 62; 27-38 doi:10.17234/Croatica.42.2 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 970222 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u
gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta
kontrastivnog pristupa narječnim temama
(The Contrastive Syntax of the Croatian Language
in the Grammar School Textbook by Ivo Pranjković:
the Contrastive Approach to Dialectal Units)
Autori
Nemeth-Jajić, Jadranka
Izvornik
Croatica: časopis za hrvatski jezik, književnost i kulturu (1849-1111) 42
(2018), 62;
27-38
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
hrvatska narječja ; kontrastivni pristup ; srednjoškolski udžbenici hrvatskoga jezika
(Croatian dialects ; contrastive approach ; Croatian language high school textbooks)
Sažetak
U gimnazijskom udžbeniku Hrvatski jezik 3 Ive Pranjkovića prvi je put u sintaktičkom opisu hrvatskih narječja primijenjen kontrastivni pristup i time uspostavljen nov model predstavljanja narječnih tema u srednjoškolskim udžbenicima. Riječ je o udžbeničkoj cjelini u kojoj se usporedno donose sintaktičke osobitosti čakavskoga, kajkavskoga i štokavskoga narječja u njihovu međusobnom odnosu i u odnosu prema standardnome jeziku. Kontrastivni pristup u učenju i poučavanju hrvatskoga jezika nije nov, no ipak se u praksi nedostatno primjenjuje, pa navedena udžbenička cjelina tim više zavrjeđuje pozornost. Stoga se u ovome radu utvrđuje način na koji se kontrastivni pristup očituje u tom gimnazijskom udžbeniku i uspoređuje se s pristupima narječnim temama u drugim srednjoškolskim udžbenicima. Ujedno se upućuje na mogućnosti primjene kontrastivnog pristupa i razloge zbog kojih je taj pristup poželjan u nastavi hrvatskoga jezika na svim naobrazbenim stupnjevima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija