Pregled bibliografske jedinice broj: 969967
Socio-emocionalni razvoj i dobrobit djece: što trebamo znati?
Socio-emocionalni razvoj i dobrobit djece: što trebamo znati? // Nema.
Čakovec, Hrvatska, 2018. (plenarno, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 969967 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socio-emocionalni razvoj i dobrobit djece: što trebamo znati?
(Socio-emotional development and well-being of children: what do we need to know?)
Autori
Brajša-Žganec, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Nema.
/ - , 2018
Skup
Učimo srce(m). Podrška socio-emocionalnom razvoju djece u vrtiću. SEED Korak po korak - Pučko otvoreno učilište
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 16.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
socio-emocionalni razvoj, predškolska djeca, dobrobit
(socio-emotional development, preschool children, well-being)
Sažetak
Dobrobit djece definira se kvalitetom života i odnosima sa neposrednim izvorima socijalizacije u djetinjstvu. Dobrobit djece važna je za društvo u cjelini, kako bi djeca imala kvalitetno djetinjstvo i kvalitetan socioemocionalni razvoj te za budućnost te djece. Dijete koje je emocionalno i socijalno kompetentno je sretno dijete koje je ovladalo prosocijalnim vještinama i koje se na adekvatan način razvija u poticajnoj okolini. U izlaganju će se govoriti o karakteristikama emocionalnog i socijalnog razvoja djece te kako je socioemocionalan razvoj povezan s indikatorima dobrobiti djece, o ekološkom modelu dječjeg razvoja i temeljnim obilježjima razvoja. Rani socioemocionalni razvoj dijelom se odvija pod utjecajem nasljeđa a dijelom pod utjecajem okoline, odnosno pod utjecajem važnih osoba koje okružuju dijete u prvim godinama života. Istaknut će se odnosi sa roditeljima i odgajateljima te važnost razmatranja dječjeg socioemocionalnog razvoja unutar užeg i šireg konteksta u kojem se odvija. Prikazati će se kako kvalitetan emocionalan odnos između glavnih izvora socijalizacije, odnosno roditelja i odgojitelja sa jeden strane i djece s druge strane utječe na rani socioemocionalni razvoj djeteta i njegovu dobrobit. Prikazati će se rezultati istraživanja provedenih u Hrvatskoj o čimbenicima ranog socioemocionalnog razvoja u cilju poticanja emocionalne kompetentnosti, emocionalne pismenosti, prosocijalnog ponašanja i indikatora dobrobiti djece. Zadovoljni i sretni roditelji kao i odgajatelji imaju mnogo više predispozicija odgojiti zadovoljnu i sretnu djecu. Roditeljska dobrobit je temelj za pozitivno roditeljstvo I dobrobit djece a ova paradigma može se prenijeti i na odnos odgajatelja i djece u vrtićkom okruženju. Dobrobit roditelja i odgajatelja direktno i indirektno je povezana sa samoregulacijom kod djece, socijalnim vještinama, prosocijalnim ponašanjem, zajedničkim aktivnostima I cjelokupnim socioemocionalnim razvojem djece kao i njihovom dobrobiti. Socioemocionalni razvoj je kompleksan dinamičan proces koji ovisi o vremenu i kontekstu a ne samo o balansu rizičnih i zaštitnih čimbenika, s utjecajem na pozitivne ishode kod predškolske djece. Upravo zato je vrtički kontekst i vrijeme koje djeca provode sa odgajateljima važan za dobrobit djece. Govoriti će se o potrebi kontinuiranog rada na kvaliteti odnosa roditelja, odgojitelja i djeteta, o potrebi stvaranja uvjeta za razvoj emocionalne i socijalne kompetencije već u predškolsko doba, gdje je potrebno opažati dijete u obiteljskom i širem kontekstu u kojem se razvija, te razviti dobru suradnju vrtića i obitelji. Na kraju će biti prikazane praktične implikacije za poticanje emocionalne i socijalne dobrobiti djece u predškolskim ustanovama za kvalitetnu odgojno-obrazovnu praksu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
Nije objavljeno.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(autor)