Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 969950

Izvanredni i redoviti studenti: razlike u socio-demografskim karakteristikama, obrazovnim postignućima i iskustvu studiranja


Rogošić, Silvia
Izvanredni i redoviti studenti: razlike u socio-demografskim karakteristikama, obrazovnim postignućima i iskustvu studiranja // Napredak (Zagreb), 199 (2018), 3; 291-309 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 969950 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izvanredni i redoviti studenti: razlike u socio-demografskim karakteristikama, obrazovnim postignućima i iskustvu studiranja
(Part-Time and Full-Time Students: Differences in Socio-Demographic Characteristics, Educational Achievements and Study Experience)

Autori
Rogošić, Silvia

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 199 (2018), 3; 291-309

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
izvanredni studenti, redoviti studenti, socio-demografske karakteristike, iskustvo studiranja, obrazovna postignuća, teorija primarne orijentacije, Colemanova teorija socijalnog kapitala
(part-time students, full-time students, socio-demographic characteristics, study experience, educational attainment, theory of primary orientation, Coleman's theory of social capital)

Sažetak
Zadaća rada je ustanoviti razlike između redovitih i izvanrednih studenata odgojiteljskog studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (N=400) s obzirom na neke socio-demografske karakteristike, obrazovna postignuća (na tercijarnoj i predtercijarnoj razini obrazovanja) i iskustva studiranja (zadovoljstvo studijem i percepcija socijalnog kapitala fakulteta) oslanjajući se na dvije teorije: 1. teoriju primarne orijentacije (Bozick, 2007) i 2. teoriju socijalnog kapitala (Coleman, 1990). Također, cilj je i ustvrditi u kojoj mjeri se upis na izvanredni/redoviti studij predškolskog odgoja na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu može objasniti obrazovnim postignućima koja prethode upisu na studij, a u kojoj mjeri se može objasniti radnim ili obiteljskim obvezama koje se smatraju uobičajenim razlozima za upis na izvanredni studij. Rezultati hi kvadrat i Mann Whitney U testa pokazuju da su studenti izvanrednih studija u prosjeku stariji od redovitih studenata, u većoj mjeri su zaposleni, češće pohađaju četverogodišnje stručne škole od gimnazija i u prosjeku češće imaju bračne partnere i djecu. Redoviti studenti značajno bolje ocjenjuju socijalni kapital koji im je dostupan na fakultetu i zadovoljniji su studiranjem, ali, suprotno od očekivanog, imaju niža obrazovna postignuća (na svim pokazateljima). Rezultati binarne logističke regresije sa zavisnom varijablom upis na redoviti/izvanredni studij (χ2 = 14, 856, df =8, p>, 05 ; Nagelkerke R²=, 473) pokazuju da stariji (Waldχ2=35, 863 ; p=, 000) i zaposleni ispitanici (Wald χ2=12, 875 ; p=, 000), kao i oni koji su završili četverogodišnje strukovne škole (Wald χ2=10, 697 ; p=, 001), češće upisuju izvanredne studije dok se obrazovna postignuća i obiteljski status nisu pokazala značajnim prediktorima odabira izvanrednog/redovitog studija

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Silvia Rogošić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rogošić, Silvia
Izvanredni i redoviti studenti: razlike u socio-demografskim karakteristikama, obrazovnim postignućima i iskustvu studiranja // Napredak (Zagreb), 199 (2018), 3; 291-309 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Rogošić, S. (2018) Izvanredni i redoviti studenti: razlike u socio-demografskim karakteristikama, obrazovnim postignućima i iskustvu studiranja. Napredak (Zagreb), 199 (3), 291-309.
@article{article, author = {Rogo\v{s}i\'{c}, Silvia}, year = {2018}, pages = {291-309}, keywords = {izvanredni studenti, redoviti studenti, socio-demografske karakteristike, iskustvo studiranja, obrazovna postignu\'{c}a, teorija primarne orijentacije, Colemanova teorija socijalnog kapitala}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {199}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Izvanredni i redoviti studenti: razlike u socio-demografskim karakteristikama, obrazovnim postignu\'{c}ima i iskustvu studiranja}, keyword = {izvanredni studenti, redoviti studenti, socio-demografske karakteristike, iskustvo studiranja, obrazovna postignu\'{c}a, teorija primarne orijentacije, Colemanova teorija socijalnog kapitala} }
@article{article, author = {Rogo\v{s}i\'{c}, Silvia}, year = {2018}, pages = {291-309}, keywords = {part-time students, full-time students, socio-demographic characteristics, study experience, educational attainment, theory of primary orientation, Coleman's theory of social capital}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {199}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Part-Time and Full-Time Students: Differences in Socio-Demographic Characteristics, Educational Achievements and Study Experience}, keyword = {part-time students, full-time students, socio-demographic characteristics, study experience, educational attainment, theory of primary orientation, Coleman's theory of social capital} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font