Pregled bibliografske jedinice broj: 969949
Socio-ekonomski status i socijalni kapital kao čimbenici obrazovnog uspjeha na visokoškolskoj razini: primjer studenata odgojiteljskog studija
Socio-ekonomski status i socijalni kapital kao čimbenici obrazovnog uspjeha na visokoškolskoj razini: primjer studenata odgojiteljskog studija // Metodički ogledi, 25 (2018), 1; 27-46 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 969949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socio-ekonomski status i socijalni kapital kao čimbenici obrazovnog uspjeha na visokoškolskoj razini: primjer studenata odgojiteljskog studija
(Socio-economic Status and Social Capital as Factors Of Educational Achievements at the Higher Education Level: Example of Prospective Pre-School Teachers)
Autori
Rogošić, Silvia
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 25
(2018), 1;
27-46
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
teorija Jamesa Colemana, replikacija istraživanja, studenti odgojiteljskog studija, socijalni kapital, ljudski kapital, financijski kapital.
(James Coleman's theory, replication of research, prospective pre-school teachers, social capital, human capital, financial capital.)
Sažetak
Colemanova teorija socijalnog kapitala (1988, 95-120) rijetko se testirala na uzorku hrvatskih studenata. U istraživanju koje je provela Rogošić (2016, 68) čimbenici obrazovnog uspjeha (obrazovanje roditelja tj. ljudski kapital obitelji, financijski i socijalni kapital obitelji i obrazovnih institucija) operacionalizirani su po uzoru na Colemana i nalazi pokazuju da određene komponente socijalnog kapitala pridonose obrazovnom uspjehu na visokoškolskoj i imaju veći utjecaj od obrazovanja roditelja i financijskog kapitala na obrazovni uspjeh pojedinca (ocjene tijekom studija). Takve nalaze nužno je verificirati, pogotovo iz razloga što mogu u velikoj mjeri ovisiti o istraživačkom kontekstu i o osobinama uzorka. Cilj ovog istraživanja je replicirati istraživanje koje je provela Rogošić (2016, 149-151) na način da se koristi empirijska generalizacija kao jedna od preporučenih tehnika replikacije znanstvenih istraživanja (Tsang i Kwen, 1999, 767). Uzorak čine studenti odgojiteljskog studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (N=303). Nalazi repliciranog istraživanja, kao i nalazi originalnog istraživanja, pokazuju da ljudski kapital obitelji značajno ne pridonosi objašnjenju obrazovnog uspjeha studenata, a rezultati regresijske analize u repliciranoj studiji (slično kao nalazi originalnog istraživanja) pokazuju da socijalni kapital fakulteta značajno pridonosi objašnjenju obrazovnih postignuća na visokoškolskoj razini (β=-0, 19 ; p<0, 05). S druge strane financijski kapital (prosječna mjesečna potrošnja) u ponovljenoj studiji najbolje objašnjava uspjeh tijekom studija (β=0, 234 ; p<0, 01), dok u originalnom istraživanju nije bio značajan prediktor obrazovnog uspjeha. Budući da u originalnom istraživanju izvanredni studenti nisu sudjelovali, smatra se da su razlike u rezultatima originalnog i ponovljenog istraživanja povezane s razlikama u motivaciji za odabir studija i postizanje uspjeha tijekom studiju kod ispitanika izvanrednih i redovitih studijskih programa, koji se među ostalim razlikuju i u razini financijskog kapitala kojeg posjeduju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus