Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 969924

ANALIZA PRIMJENE PREDNABIJANJA NA OTTOVOM AUTOMOBILSKOM MOTORU


Žarković, Božica
ANALIZA PRIMJENE PREDNABIJANJA NA OTTOVOM AUTOMOBILSKOM MOTORU, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Tehnički fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 969924 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ANALIZA PRIMJENE PREDNABIJANJA NA OTTOVOM AUTOMOBILSKOM MOTORU
(ANALYSIS OF TURBOCHARGING APPLIED ON AUTOMOTIVE SPARK IGNITION ENGINE)

Autori
Žarković, Božica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Tehnički fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
22.11

Godina
2018

Stranica
65

Mentor
Mrzljak, Vedran

Ključne riječi
Atmosferski benzinski motor ; Prednabijanje ; Hlađenje zraka ; Waste-gate ventil ; Radni parametri motora
(Naturally aspirated gasoline engine ; Turbocharging ; Air-cooling ; Waste-gate valve ; Engine operating parameters)

Sažetak
U ovom završnom radu analiziran je zadani atmosferski Otto motor s četiri cilindra u liniji i snagom od 110 kW pri 6000 min-1. Nakon izračunatih radnih parametara zadanog motora izvršeno je nekoliko njegovih nadogradnji. Najprije je motor nadograđen turbopuhalom, zatim hladnjakom zraka i na kraju waste-gate ventilom. Za svaku varijantu motora izračunati su radni parametri u rasponu brzina vrtnje od 1000 min-1 do 6000 min-1. Za sve varijante motora uspoređene su promjene tlaka i temperature u cilindru motora. Maksimalne vrijednosti dobivenih rezultata variraju između 5000 min-1 i 6000 min-1 pa je tako najveća snaga dobivena na motoru s turbopuhalom i hladnjakom zraka i iznosi 175, 58 kW pri 6000 min-1. Maksimalni tlak u cilindru je također na motoru s turbopuhalom i hladnjakom zraka te pri 5000 min-1 iznosi 118, 13 bar-a. Maksimalna temperatura u ispušnom kolektoru dobivena je na motoru s turbopuhalom i pri 6000 min -1 ona iznosi 1071, 3 °C. Maksimalna specifična efektivna potrošnja goriva iznosi 264, 84 g/kWh na motoru s turbopuhalom, hladnjakom zraka i waste-gate ventilom pri 6000 min-1. Minimalna specifična efektivna potrošnja goriva iznosi 224, 87 g/kWh na motoru s turbopuhalom i hladnjakom zraka, pri 3000 min-1.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Tehnički fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Vedran Mrzljak (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Žarković, Božica
ANALIZA PRIMJENE PREDNABIJANJA NA OTTOVOM AUTOMOBILSKOM MOTORU, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Tehnički fakultet, Rijeka
Žarković, B. (2018) 'ANALIZA PRIMJENE PREDNABIJANJA NA OTTOVOM AUTOMOBILSKOM MOTORU', diplomski rad, preddiplomski, Tehnički fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}arkovi\'{c}, Bo\v{z}ica}, year = {2018}, pages = {65}, keywords = {Atmosferski benzinski motor, Prednabijanje, Hla\djenje zraka, Waste-gate ventil, Radni parametri motora}, title = {ANALIZA PRIMJENE PREDNABIJANJA NA OTTOVOM AUTOMOBILSKOM MOTORU}, keyword = {Atmosferski benzinski motor, Prednabijanje, Hla\djenje zraka, Waste-gate ventil, Radni parametri motora}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}arkovi\'{c}, Bo\v{z}ica}, year = {2018}, pages = {65}, keywords = {Naturally aspirated gasoline engine, Turbocharging, Air-cooling, Waste-gate valve, Engine operating parameters}, title = {ANALYSIS OF TURBOCHARGING APPLIED ON AUTOMOTIVE SPARK IGNITION ENGINE}, keyword = {Naturally aspirated gasoline engine, Turbocharging, Air-cooling, Waste-gate valve, Engine operating parameters}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font