Pregled bibliografske jedinice broj: 969913
Ludilo kao pretpostavka umjetničkog djela
Ludilo kao pretpostavka umjetničkog djela // Bioetika i aporije psihe
Zagreb, Hrvatska, 2018. str. 88-88 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 969913 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ludilo kao pretpostavka umjetničkog djela
(Madness as Presumption for Artwork)
Autori
Sunajko, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Bioetika i aporije psihe
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.11.2018. - 24.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
estetika, umjetnost, ludilo, mimezis, autentičnost
(aesthetics, art, madness, mimicry, authenticity)
Sažetak
Sažetak Cilj je izlaganja afirmacija ludila u umjetničkom stvaralaštvu temeljena na Foucaultovoj analizi same biti umjetnosti koja nastaje kroz ludilo. Smisao ludila oživljava se upravo kroz umjetnička djela jer je u njima ludilo dopušteno budući da se radi o umjetnosti, a ne stvarnome svijetu. Ubrzo je, međutim, slika svijeta postala sam svijet čime ludilo probija u svakodnevni život kao nešto stvarno prisutno. Autor će iznijeti nekoliko primjera (Carpaccio, Grunewald, Dürer, Goya y Lucientes, Courbet, van Gogh), Munch) na kojima možemo uvidjeti kako umjetnost kroz ludilo i psihološka stanja melankolije, depresije, anksioznosti i dr. prati stvarni svijet koji se suočava s ludilom kao nečim normalnim. Umjetnost posredstvom ludila omogućuje originalnu sliku svijeta koja ne može biti njegov mimezis budući da je umjetnik-luđak nesposoban za oponašanje svijeta nego ga stvara izvan očekivanih normi i kanona, bježeći u autentični originalitet.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija