Pregled bibliografske jedinice broj: 969763
Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije. Teorijska polazišta, dileme i komparacija
Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije. Teorijska polazišta, dileme i komparacija // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 16 (2018), 3; 561-577 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 969763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u
diskursu reformne pedagogije. Teorijska
polazišta, dileme i komparacija
(Constructivist didactics and neurodidactics in
discourse of the reform pedagogy. Theoretical
premises, dilemmas and comparison)
Autori
Maras, Nevenka ; Topolovčan, Tomislav ; Matijević, Milan
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 16
(2018), 3;
561-577
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
didaktika, konstruktivizam, nastava, obrazovna neuroznanost, reformna pedagogija
(constructivism, didactics, educational neuroscience, reform pedagogy, teaching)
Sažetak
U radu su kritičko-komparativnom i povijesnom analizom definirani, objašnjeni i dovedeni u odnos koncepti konstruktivističke didaktike te neurodidaktike s pravcima i pokretima reformne pedagogije. Analizom je pokazano da su neka od zajedničkih obilježja konstruktivističke didaktike i neurodidaktike vidljiva u nastavnim strategijama kao što su: učenje istraživanjem, učenje rješavanjem problema, suradničko učenje, djelovanju usmjereno učenje, učenje igrom i projektno učenje. Drugim riječima, u okviru onoga što se naziva nastavom usmjerenom na učenika. Ta obilježja nisu (u potpunosti) noviteti proizašli iz tih koncepata. Ukazuje se da su ta didaktička obilježja formirana još prije više od stoljeća u pravcima i pokretima reformne pedagogije. Opravdano je nuditi zaključak da ono što je označeno kao konstruktivistička nastava već postoji oblikovano u reformnoj pedagogiji. Ali, isto je tako opravdano zaključiti da neuroznanstvena istraživanja, osim što nude nove spoznaje o procesima učenja, potvrđuju i didaktičke vrijednosti pravaca i pokreta reformne pedagogije s prijelaza 19. u 20. stoljeće. S obzirom na međusobnu kompatibilnost analiziranih koncepata, poželjno je težiti njihovoj daljnjoj kritičkoj i argumentiranoj sinergiji, a radi unapređenja nastave
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus