Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 969763

Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije. Teorijska polazišta, dileme i komparacija


Maras, Nevenka; Topolovčan, Tomislav; Matijević, Milan
Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije. Teorijska polazišta, dileme i komparacija // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 16 (2018), 3; 561-577 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 969763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije. Teorijska polazišta, dileme i komparacija
(Constructivist didactics and neurodidactics in discourse of the reform pedagogy. Theoretical premises, dilemmas and comparison)

Autori
Maras, Nevenka ; Topolovčan, Tomislav ; Matijević, Milan

Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 16 (2018), 3; 561-577

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
didaktika, konstruktivizam, nastava, obrazovna neuroznanost, reformna pedagogija
(constructivism, didactics, educational neuroscience, reform pedagogy, teaching)

Sažetak
U radu su kritičko-komparativnom i povijesnom analizom definirani, objašnjeni i dovedeni u odnos koncepti konstruktivističke didaktike te neurodidaktike s pravcima i pokretima reformne pedagogije. Analizom je pokazano da su neka od zajedničkih obilježja konstruktivističke didaktike i neurodidaktike vidljiva u nastavnim strategijama kao što su: učenje istraživanjem, učenje rješavanjem problema, suradničko učenje, djelovanju usmjereno učenje, učenje igrom i projektno učenje. Drugim riječima, u okviru onoga što se naziva nastavom usmjerenom na učenika. Ta obilježja nisu (u potpunosti) noviteti proizašli iz tih koncepata. Ukazuje se da su ta didaktička obilježja formirana još prije više od stoljeća u pravcima i pokretima reformne pedagogije. Opravdano je nuditi zaključak da ono što je označeno kao konstruktivistička nastava već postoji oblikovano u reformnoj pedagogiji. Ali, isto je tako opravdano zaključiti da neuroznanstvena istraživanja, osim što nude nove spoznaje o procesima učenja, potvrđuju i didaktičke vrijednosti pravaca i pokreta reformne pedagogije s prijelaza 19. u 20. stoljeće. S obzirom na međusobnu kompatibilnost analiziranih koncepata, poželjno je težiti njihovoj daljnjoj kritičkoj i argumentiranoj sinergiji, a radi unapređenja nastave

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Maras, Nevenka; Topolovčan, Tomislav; Matijević, Milan
Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije. Teorijska polazišta, dileme i komparacija // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 16 (2018), 3; 561-577 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Maras, N., Topolovčan, T. & Matijević, M. (2018) Konstruktivistička didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije. Teorijska polazišta, dileme i komparacija. Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 16 (3), 561-577.
@article{article, author = {Maras, Nevenka and Topolov\v{c}an, Tomislav and Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2018}, pages = {561-577}, keywords = {didaktika, konstruktivizam, nastava, obrazovna neuroznanost, reformna pedagogija}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, volume = {16}, number = {3}, issn = {1334-2312}, title = {Konstruktivisti\v{c}ka didaktika i neurodidaktika u diskursu reformne pedagogije. Teorijska polazi\v{s}ta, dileme i komparacija}, keyword = {didaktika, konstruktivizam, nastava, obrazovna neuroznanost, reformna pedagogija} }
@article{article, author = {Maras, Nevenka and Topolov\v{c}an, Tomislav and Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2018}, pages = {561-577}, keywords = {constructivism, didactics, educational neuroscience, reform pedagogy, teaching}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, volume = {16}, number = {3}, issn = {1334-2312}, title = {Constructivist didactics and neurodidactics in discourse of the reform pedagogy. Theoretical premises, dilemmas and comparison}, keyword = {constructivism, didactics, educational neuroscience, reform pedagogy, teaching} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font