Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 969724

Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja


Dubovicki, Snježana; Mlinarević, Vesnica; Velki, Tena
Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 16 (2018), 3; 595-611 doi:10.31192/np.16.3.11 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 969724 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja
(Research Approaches and Methodological Framework in the Research of Future Teachers)

Autori
Dubovicki, Snježana ; Mlinarević, Vesnica ; Velki, Tena

Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 16 (2018), 3; 595-611

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
diplomski radovi, studenti učiteljskoga studija, vrste istraživanja, znanstvene paradigme
(graduate theses, students of teacher study, types of research, scientific paradigms)

Sažetak
U novije vrijeme u društvenim znanostima, a posebno u pedagogiji, različita istraživačka iskustva podrazumijevaju različite istraživačke stilove i filozofske pristupe koje je potrebno poznavati prije provođenja istraživanja. U radu se daje pregled različitih istraživačkih pristupa i znanstvenih paradigmi u okviru kojih je moguće kreirati i usmjeriti osobni istraživački projekt (istraživanje). Cilj i svrha rada je istražiti i upoznati različite istraživačke pristupe i metodološke okvire koji se ogledaju u zastupljenosti stanovitih znanstvenih paradigmi, primjeni kvalitativne i kvantitativne metodologije te različitih istraživačkih tehnika kojima se u svojim istraživanjima koriste budući učitelji. Iz navedenih je razloga istraženo 159 diplomskih radova studenata Učiteljskoga studija Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku koji su javno obranjeni od siječnja 2015. do prosinca 2017. godine. Uvidom u diplomske radove studenata dobiveni su sljedeći rezultati: od ukupnoga broja diplomskih radova (159), njih 132 (83 %) ima istraživanje. Nadalje, znanstveno područje koje je najzastupljenije u istraživanjima su društvene znanosti (36, 47 %), a unutar njih polje pedagogije (46, 55 %). Prema vrsti istraživanja dominiraju empirijska, temeljna, transverzalna i istraživanja sadašnjosti. Od svih istraženih znanstvenih paradigmi, najzastupljenija je pozitivistička (60, 6 %), a potom konstruktivistička (17, 43 %) i postpozitivistička (15, 91 %) paradigma. Dominiraju primijenjena istraživanja (78 %), dok su razvojna istraživanja (5 %) još uvijek nedovoljno zastupljena i prihvaćeno kod studenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesnica Mlinarević (autor)

Avatar Url Tena Velki (autor)

Avatar Url Snježana Dubovicki (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Dubovicki, Snježana; Mlinarević, Vesnica; Velki, Tena
Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 16 (2018), 3; 595-611 doi:10.31192/np.16.3.11 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Dubovicki, S., Mlinarević, V. & Velki, T. (2018) Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja. Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 16 (3), 595-611 doi:10.31192/np.16.3.11.
@article{article, author = {Dubovicki, Snje\v{z}ana and Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Velki, Tena}, year = {2018}, pages = {595-611}, DOI = {10.31192/np.16.3.11}, keywords = {diplomski radovi, studenti u\v{c}iteljskoga studija, vrste istra\v{z}ivanja, znanstvene paradigme}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192/np.16.3.11}, volume = {16}, number = {3}, issn = {1334-2312}, title = {Istra\v{z}iva\v{c}ki pristupi i metodolo\v{s}ki okviri u istra\v{z}ivanjima budu\'{c}ih u\v{c}itelja}, keyword = {diplomski radovi, studenti u\v{c}iteljskoga studija, vrste istra\v{z}ivanja, znanstvene paradigme} }
@article{article, author = {Dubovicki, Snje\v{z}ana and Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Velki, Tena}, year = {2018}, pages = {595-611}, DOI = {10.31192/np.16.3.11}, keywords = {graduate theses, students of teacher study, types of research, scientific paradigms}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192/np.16.3.11}, volume = {16}, number = {3}, issn = {1334-2312}, title = {Research Approaches and Methodological Framework in the Research of Future Teachers}, keyword = {graduate theses, students of teacher study, types of research, scientific paradigms} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Religious and Theological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font