Pregled bibliografske jedinice broj: 969338
Predviđanje dolazaka turista u Republiku Hrvatsku koristeći Google trend
Predviđanje dolazaka turista u Republiku Hrvatsku koristeći Google trend // Zbornik radova 2. Znanstvenostručne konferencije s međunarodnim sudjelovanjem „Izazovi današnjice: Turizam i lokalni razvoj“ / Grubišić, A. i sur. (ur.).
Šibenik: Veleučilište u Šibeniku, 2015. str. 137-144 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 969338 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predviđanje dolazaka turista u Republiku Hrvatsku koristeći Google trend
(Predicting Tourist Inflows in Republic of Croatia with Google Trends)
Autori
Perišić, Ana ; Devčić, Kristina ; Kontić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 2. Znanstvenostručne konferencije s međunarodnim sudjelovanjem „Izazovi današnjice: Turizam i lokalni razvoj“
/ Grubišić, A. i sur. - Šibenik : Veleučilište u Šibeniku, 2015, 137-144
ISBN
978-953-7566-16-6
Skup
2. Znanstvenostručna konferencija s međunarodnim sudjelovanjem „Izazovi današnjice: Turizam i lokalni razvoj“
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 01.10.2015. - 03.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Google trend, turistička potražnja, predikcija, modeliranje, Hrvatska
(Google trend, tourist demand, prediction, modeling, Croatia)
Sažetak
Google trend je online alat koji omogućuje pristup dnevnim i tjednim podacima o učestalosti pretraživanja pojedine ključne riječi, predmeta i fraza u određenom vremenskom razdoblju. Zbog pravovremenosti Google trenda, niz studija pokazalo je kako se ti podaci mogu koristiti za praćenje ekonomskih trendova u trenutku njihova nastajanja, čime se izbjegava vrijeme kašnjenja koje je značajka službenih statističkih izdanja. Cilj ovoga rada je ispitati u kojoj mjeri informacije dobivene putem alata Google trend mogu poslužiti u svrhu predikcije dolazaka turista u Republiku Hrvatsku. Analizirano je razdoblje od siječnja 2005. do prosinca 2014. gdje su korišteni mjesečni podaci o dolascima stranih turista te podaci o pretraživanju pojma “Croatia“. Budući da podaci o internetskom pretraživanju imaju snažno izraženu sezonalnost, jednako kao i dolasci turista, sve su varijable desezonirane prethodno provođenju regresijske analize. Usporedbom rezultata analiziranih autoregresijskih modela, pokazano je kako su pretraživanja pojma „Croatia“ u prva dva tjedna mjeseca te pretraživanja u prethodnom mjesecu statistički značajni prediktori dolazaka turista u promatranom mjesecu. Dakle, rezultati analiza idu u prilog studijama koje ističu vrijednost informacija dobivenih putem alata Google trend te se može zaključiti kako podaci o internetskom pretraživanju mogu poslužiti u predviđanju dolazaka turista u Hrvatsku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Šibeniku,
Veleučilište "Nikola Tesla" u Gospiću