Pregled bibliografske jedinice broj: 969328
Uloga socio-emocionalnih kompetencija u motivaciji za odabir nastavničke profesije budućih nastavnica i nastavnika
Uloga socio-emocionalnih kompetencija u motivaciji za odabir nastavničke profesije budućih nastavnica i nastavnika // 4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje. Knjiga sažetaka. / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 30-31 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 969328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga socio-emocionalnih kompetencija u motivaciji za odabir nastavničke profesije budućih nastavnica i nastavnika
(The role of social and emotional competencies of prospective teachers in their motivation for choosing teaching profession)
Autori
Jugović, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje. Knjiga sažetaka.
/ Puzić, Saša - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2018, 30-31
ISBN
978-953-6218-79-0
Skup
4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2018. - 26.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
socio-emocionalne kompetencije, motivacija za nastavničku profesiju, budući nastavnici/e, FIT-Choice model
(social and emotional competencies, motivation for choosing teaching profession, prospective teachers, FIT-Choice model)
Sažetak
Istraživanja pokazuju da razlozi za odabir nastavničke profesije mogu biti vrlo različiti, od intrinzičnih vrijednosti, preko želje za doprinosom društvu, do više ekstrinzičnih razloga, kao i da su povezani s različitim karakteristikama budućih nastavnika/ca (npr. osobinama ličnosti, ciljnim orijentacijama) (Jugović i sur., 2012 ; Marušić i sur., 2017). Imajući u vidu spoznaje o važnosti socio-emocionalnih kompetencija nastavnika/ca za njihovu psihološku dobrobit te za razvoj socio-emocionalnih kompetencija i obrazovni uspjeh učenika/ca (Jennings i Greenberg, 2009 ; Schonert-Reichl et i sur., 2015 ; Hamre i Pianta, 2001), željelo se istražiti kako su one povezane s njihovom motivacijom za ovu profesiju. Cilj istraživanja bio je ispitati ulogu socio-emocionalnih kompetencija u objašnjenju različitih aspekata motivacije za nastavničku profesiju. Konceptualni okvir istraživanja čine model odabira nastavničke profesije (FIT-Choice model ; Watt i Richardson, 2007) i CASEL-ov model socio-emocionalnih kompetencija. U istraživanju je sudjelovalo 279 budućih nastavnika/ca predmetne nastave koji studiraju na različitim fakultetima u Zagrebu. Motivacija za odabir nastavničke profesije ispitana je Upitnikom faktora koji utječu na izbor nastavničke profesije (Watt i Richardson, 2007), a socio-emocionalne kompetencije Upitnikom emocionalnih vještina i kompetentnosti (UEK-15 ; Takšić, 2002), subskalama Empatične brige i Perspektive iz Indeksa interpersonalne reaktivnosti (Davis, 1980) i Inventarom interpersonalnih komunikacijskih vještina (Armstrong, 1981). Kako bi se dobio detaljniji uvid u ulogu socio-emocionalnih kompetencija u motivaciji za nastavničku profesiju, provedene su zasebne regresijske analize sa šest faktora motivacije kao kriterijskim varijablama. Socio-emocionalne kompetencije su snažnije objasnile intrinzičnu nego ekstrinzičnu motivaciju. Razvijenije emocionalne kompetencije su predvidjele veću percipiranu sposobnost, intrinzičnu vrijednost i društvenu utilitarnu vrijednost nastavničke profesije. Izraženija empatična briga predvidjela je jaču društvenu utilitarnu vrijednost, dok su osobnu utilitarnu vrijednost predvidjele slabije vještine slušanja. Veću vjerojatnost odabira nastavničke profesije kao drugog izbora predvidjele su slabije vještine emocionalne interakcije i slabija empatična briga. Spoznaje ovog istraživanja mogu se koristiti prilikom kreiranja kurikuluma inicijalnog obrazovanja nastavnika/ca, primjerice osiguravanjem edukacije za osnaživanje socio-emocionalnih kompetencija budućih nastavnik/ca, a posebno onih koji su ovu profesiju odabrali zbog ekstrinzične motivacije ili kao karijeru drugog izbora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Ivana Pikić Jugović
(autor)