Pregled bibliografske jedinice broj: 969310
Visokoškolska knjižnica u inkluziji korisnika: nove mogućnosti pristupa
Visokoškolska knjižnica u inkluziji korisnika: nove mogućnosti pristupa // Socijalno inkluzivne knjižnične usluge: zbornik radova / Sabolović-Krajina, Dijana (ur.)., 2018. str. 164-170
CROSBI ID: 969310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Visokoškolska knjižnica u inkluziji korisnika: nove
mogućnosti pristupa
(Users inclusion in high school library: new
posibilities to access)
Autori
Švenda-Radeljak, Ksenija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Socijalno inkluzivne knjižnične usluge: zbornik radova
Urednik/ci
Sabolović-Krajina, Dijana
Grad
Koprivnica
Godina
2018
Raspon stranica
164-170
ISBN
978-953-56415-3-7
Ključne riječi
inkluzija knjižničnih korisnika ; e-usluge knjižnice ; fizički prostor knjižnice ; virtualni prostor knjižnice ; visokoškolska knjižnica ; Knjižnica Studijskog centra socijalnog rada Pravnog fakulteta u Zagrebu
(library users inclusion ; library e-servicces ; library physical space ; library virtulan space ; high school library: Library of Department of Social Work - Faculty of Law Universtiy of Zagreb)
Sažetak
Knjižnica Studijskog centra socijalnog rada (SCSR- a) kao dio knjižnice Pravnog fakulteta nastoji korisnicima olakšati pristup i korištenje građe dostupne u knjižnici, ali i korištenje e-izvora informacija. Korisnici knjižnice uglavnom su profesori i studeni SCSR-a i Pravnog fakulteta u cjelini, socijalni radnici zaposleni u praksi te profesori i studenti srodnih fakulteta. Obzirom da unutar ove heterogene strukture korisnika nemaju svi jednake mogućnosti pristupa građi knjižnice, pokrenute su određene usluge i edukacije kako bi se svim korisnicima omogućilo ravnopravno korištenje knjižnice bilo u njenom fizičkom bilo u virtualnom prostoru. Rad opisuje određene kategorije korisnika kojima je posebice otežan pristup u fizički prostor knjižnice, te potrebu za njihovom inkluzijom. Kako bi se ona postigla ovaj rad prikazuje određene e-usluge knjižnice namijenjene posebice korisnicima s problemom fizičkog pristupa. Nadalje prikazuju se i edukacije o informacijskim vještinama koje korisnicima trebaju pomoći u korištenju e-usluga knjižnice. Kako bi se korisnicima što uključili u korištenje tih usluga provedena je anketa prigodnog uzorka koja je pružila određene prve informacije o potrebama korisnika te ukazala na slijedeće potrebne etape ka potpunoj inkluziji korisnika svih kategorija. Cilj je integrirati najbolje od fizičkog i virtualnog pristupa kako bi se svaki korisnik ravnopravno mogao koristiti informacijama i uslugama knjižnice kada i kako mu najbolje odgovara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Socijalne djelatnosti