Pregled bibliografske jedinice broj: 969307
Razumijevanje medija u ranoj i klasičnoj teoriji filma
Razumijevanje medija u ranoj i klasičnoj teoriji filma // Mediji kao središnji problem sadašnjosti / Alić, Sead ; Milković, Marin (ur.).
Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2019. str. 101-121 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 969307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje medija u ranoj i klasičnoj teoriji filma
(Understanding Medium in the Early and Classical Film Theory)
Autori
Lučić, Krunoslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mediji kao središnji problem sadašnjosti
/ Alić, Sead ; Milković, Marin - Zagreb : Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2019, 101-121
ISBN
978-953-7809-87-4
Skup
Međunarodni interdisciplinarni simpozij Filozofija medija
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2018. - 21.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
filmski medij ; filmska umjetnost ; ontologija filma ; realistička teorija filma ; formativna teorija filma ; povijest filmskih teorija
(film medium ; film art ; ontology of cinema ; realistic film theory ; formative film theory ; the history of film theories)
Sažetak
Rad objašnjava različite modalitete razumijevanja pojma medija kroz povijest filmskih teorija u njezinom ranom i klasičnom razdoblju. Kako je veći dio proučavanja filma do tzv. suvremenog razdoblja 1970-ih bio impregniran filozofskim problemima ontologije novog vizualnog medija te pitanjima njegova umjetničkog statusa, radom se analiziraju različite koncepcije odnosa filma i drugih medija, filma i realnosti te filma i društveno- kulturnog konteksta. Fokus se pritom usmjerava na početno razumijevanje filmskog medija kao registracijskog mehanizma, bilo relevantnih društvenih događaja bilo drugih umjetničkih oblika, a potom i na njegov pokušaj pozicioniranja kao zasebnog umjetničkog artefakta. Posebna se pozornost pridaje dvama glavnim tipovima filmskih teorija, one formativne i realističke, koje su na različite načine konceptualizirale ontološku dimenziju filmskog medija te uslijed toga i pridavale različite zadatke njegovoj društvenoj, političkoj i umjetničkoj uporabi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Znanost o umjetnosti