Pregled bibliografske jedinice broj: 969082
Kako nastavnici u Hrvatskoj procenjuju sopstvenu praksu u poučavanju učenika sa teškoćama u ponašanju
Kako nastavnici u Hrvatskoj procenjuju sopstvenu praksu u poučavanju učenika sa teškoćama u ponašanju // Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih / Đević, Rajka ; Gutvajn, Nikoleta (ur.).
Beograd: Institut za pedagogijska istraživanja Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 75-93
CROSBI ID: 969082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako nastavnici u Hrvatskoj procenjuju sopstvenu praksu u poučavanju učenika sa teškoćama u ponašanju
(How teachers in Croatia evaluate their own practice in teaching students with behavioral difficulties)
Autori
Vlah, Nataša ; Grbić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih
Urednik/ci
Đević, Rajka ; Gutvajn, Nikoleta
Izdavač
Institut za pedagogijska istraživanja Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Beograd
Godina
2018
Raspon stranica
75-93
ISBN
978-86-7447-140-1
Ključne riječi
inicijalno i cjeloživotno obrazovanje ; inkluzija ; kompetencije učitelja ; razredna i predmetna nastava ; učenici s problemima u ponašanju
(Initial and lifelong learning ; inclusion ; teacher competences ; class and subject teaching ; students with behavioral problems)
Sažetak
Pripremljenost nastavnika za odgoj i obrazovanje različitih učenika pa tako i učenika s problemima u ponašanju jedan je od ključnih elemenata učenikovog uspješnog uključivanja u odgojno-obrazovni proces i socijalnu integraciju. Cilj rada je bio utvrditi samoprocijenjenu zastupljenost nekih elemenata inkluzivnog poučavanja učenika s problemima u ponašanju kod nastavnika u Hrvatskoj s posebnim interesom na utvrđivanje razlika u elementima inkluzivnog poučavanja između razredne i predmetne nastave. Nastavnici (N=1026 ; Mdob=43 ; 14%muški. ; 53%razredna) su u 125 osnovnih škola anonimno i dobrovoljno samoprocjenjivali rad sa 1383 učenika za koje su prethodno detektirali probleme u ponašanju. Pohvaljivanje i poticaji kao i sveobuhvatnost komunikacije u poučavanju se primjenjuje vrlo često i pozitivno je povezano. Oba postupka su značajno češća kod nastavnika razredne nego kod nastavnika predmetne nastave. Nema razlike između dvije grupe nastavnika u prilagođenom vrednovanju koje je kod svih nastavnika nisko. Implikacije se odnose na preporuke kvalitetnije pripremljenosti predmetnih nastavnika za rad s učenicima s problemima u ponašanju i kvalitetnijeg obrazovanja svih nastavnika u Hrvatskoj po pitanju primjerenog i formativnog vrednovanja učenika s problemima.
Izvorni jezik
Ostalo
Napomena
Tekst predstavlja rezultat rada na projektu Razine rizika za probleme u ponašanju djece rane razvojne dobi i stručne intervencije (br. 13.10.2.2.03) koji financira Sveučilište u Rijeci