Pregled bibliografske jedinice broj: 968867
Uloga ravnatelja u razvoju poduzetničke kulture odgojno-obrazovne ustanove
Uloga ravnatelja u razvoju poduzetničke kulture odgojno-obrazovne ustanove // Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja / Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 257-303
CROSBI ID: 968867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga ravnatelja u razvoju poduzetničke kulture odgojno-obrazovne ustanove
(The school principal's role in the development of entrepreneurial culture of educational institutions)
Autori
Luketić, Daliborka ; Rogić, Ana Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja
Urednik/ci
Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2016
Raspon stranica
257-303
ISBN
978-953-331-130-2
Ključne riječi
kultura škole ; poduzetnička kompetencija ; poduzetnost odgojno-obrazovne ustanove ; ravnatelj
(entrepreneurial competence ; entrepreneurship of educational institutions ; school culture ; school principal)
Sažetak
Polazeći od terminološkog određenja kulture škole i teorijskih postavki o kulturi, u ovom poglavlju razmatra se pitanje odnosa kulture škole i poduzetništva te se promišljaju obilježja kulture poduzetnosti kao razvojnog elementa kvalitete odgojno-obrazovne ustanove. Teorije kulture škole govore o jedinstvenom kulturnom obrascu odgojno-obrazovne ustanove, a sintagma kultura škole često se pojavljuje u jednini. Postavlja se pitanje o tome možemo li kulturu škole bolje razumjeti u njenoj kompleksnosti ako upoznamo kulture škole. Implicira se postojanje više kultura čijom se sinergijom ostvaruje jedinstvena kultura škole. S druge strane, pored različitih kultura koje se prepoznaju u odgojno-obrazovnoj ustanovi, postavlja se pitanje o tome je li kultura poduzetnosti još jedan u nizu pedagoških koncepata ili je riječ o jedinstvenom kulturnom obrascu široke pojavnosti. Cilj je poglavlja identificirati značenja koja poduzetništvo ima u kontekstu škole, posebice u okviru razmatranja obilježja kulture poduzetništva i poduzetnosti, ulogu u doprinosu kvaliteti odgojno-obrazovne ustanove procesima vođenja i upravljanja odgojno-obrazovnom ustanovom. U postupku teorijske konceptualizacije nastoje se odrediti izvorišta kulture škole, identificirati sve ono po čemu je prepoznajemo, istaknuti načine i postupke njezinog održavanja te raspraviti što je otežava i zanemaruje. Analizom temeljnih koncepata nastoji se uspostaviti jasnije razlikovanje poduzetničke kulture i kulture poduzetnosti. Predmetom razmatranja i rasprave uloga je ravnatelja, nositelja i promicatelja kulture odgojno-obrazovne ustanove pri čemu je stavljen naglasak na promišljanje uloge ravnatelja u promicanju i razvoju kulture poduzetnosti odgojno-obrazovne ustanove.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru