Pregled bibliografske jedinice broj: 968786
Teorija održivog razvoja u kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja
Teorija održivog razvoja u kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja // Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Radeka, I. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017. str. 73-82 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 968786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorija održivog razvoja u kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja
(Theory of sustainable development in the context of inclusive education)
Autori
Jagić, Stjepan ; Karamatić Brčić, Matilda ; Perin, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
/ Radeka, I. - Zadar : Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017, 73-82
ISBN
978-953-331-154-8
Skup
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.05.2016. - 13.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
održivi razvoj, inkluzivno obrazovanje, jednakost, različitost
(sustainable development, inclusive education, equality, diversity)
Sažetak
Prema Svjetskoj komisiji za okoliš i razvoj održivi razvoj omogućuje zadovoljavanje potreba u sadašnjosti bez ugrožavanja mogućnosti budućih generacija da i one zadovoljavaju svoje potrebe. Jedna od komponenti na kojoj počiva ideja održivog razvoja je socijalna komponenta. Socijalna komponenta ogleda se u težnji društva da zadovolji osnovne potrebe svih svojih članova, a različite društvene skupine teže zadovoljenju svojih specifičnih potreba radeći pritisak na vladajuće i upravljačke strukture. Ti su pritisci uzrok promjena koje dovode do razvoja društva. U kontekstu ovoga rada socijalnu komponentu održivog razvoja promatramo kroz socijalnu inkluziju iz koje proizlazi koncept inkluzivnog obrazovanja. Obrazovanje za održivost usmjereno je između ostalog na vrijednosti koje uključuju uvažavanje sadašnjih i budućih generacija te uvažavanje i prihvaćanje različitosti među istima. Osnova inkluzivnog koncepta je usmjerena na prihvaćanje različitosti kao poticaja u sveukupnom razvoju čovjeka, razvijajući pri tome jačanje svijesti o vrijednostima jednakosti i jednakopravnosti. Pravo na obrazovanje je temeljno ljudsko pravo, a osnova inkluzivnog koncepta je zasnovana na više UNESCO-vih, UNICEF-ovih i UN deklaracija i izjava. U ovom radu dajemo prikaz stavova studenata nastavničkih studija prema inkluzivnom obrazovanju. Pretpostavka je da pozitivni stavovi prema inkluzivnom obrazovanju razvijaju svijest o prihvaćanju različitosti kao poticaja u procesu stjecanja znanja, umijeća i navika potrebnih za život i rad. Studenti nastavničkih studija tijekom obrazovanja trebaju razviti takve vrijedenosti kako bi ih kasnije mogli prenosti na druge. Ispitivanje je provedeno na studentima nastavničkih studija Sveučilišta u Zadru (N=157). Rezultati pokazuju da studenti nemaju jednak odnos prema svim vrstama invaliditeta, odnosno posebnih potreba te da značajno različito procjenjuju potrebu inkluzije/integracije djece s teškoćama u redovne škole s obzirom na poteškoće koje imaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru