Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 968786

Teorija održivog razvoja u kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja


Jagić, Stjepan; Karamatić Brčić, Matilda; Perin, Višnja
Teorija održivog razvoja u kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja // Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Radeka, I. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017. str. 73-82 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 968786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teorija održivog razvoja u kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja
(Theory of sustainable development in the context of inclusive education)

Autori
Jagić, Stjepan ; Karamatić Brčić, Matilda ; Perin, Višnja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Radeka, I. - Zadar : Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017, 73-82

ISBN
978-953-331-154-8

Skup
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.05.2016. - 13.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
održivi razvoj, inkluzivno obrazovanje, jednakost, različitost
(sustainable development, inclusive education, equality, diversity)

Sažetak
Prema Svjetskoj komisiji za okoliš i razvoj održivi razvoj omogućuje zadovoljavanje potreba u sadašnjosti bez ugrožavanja mogućnosti budućih generacija da i one zadovoljavaju svoje potrebe. Jedna od komponenti na kojoj počiva ideja održivog razvoja je socijalna komponenta. Socijalna komponenta ogleda se u težnji društva da zadovolji osnovne potrebe svih svojih članova, a različite društvene skupine teže zadovoljenju svojih specifičnih potreba radeći pritisak na vladajuće i upravljačke strukture. Ti su pritisci uzrok promjena koje dovode do razvoja društva. U kontekstu ovoga rada socijalnu komponentu održivog razvoja promatramo kroz socijalnu inkluziju iz koje proizlazi koncept inkluzivnog obrazovanja. Obrazovanje za održivost usmjereno je između ostalog na vrijednosti koje uključuju uvažavanje sadašnjih i budućih generacija te uvažavanje i prihvaćanje različitosti među istima. Osnova inkluzivnog koncepta je usmjerena na prihvaćanje različitosti kao poticaja u sveukupnom razvoju čovjeka, razvijajući pri tome jačanje svijesti o vrijednostima jednakosti i jednakopravnosti. Pravo na obrazovanje je temeljno ljudsko pravo, a osnova inkluzivnog koncepta je zasnovana na više UNESCO-vih, UNICEF-ovih i UN deklaracija i izjava. U ovom radu dajemo prikaz stavova studenata nastavničkih studija prema inkluzivnom obrazovanju. Pretpostavka je da pozitivni stavovi prema inkluzivnom obrazovanju razvijaju svijest o prihvaćanju različitosti kao poticaja u procesu stjecanja znanja, umijeća i navika potrebnih za život i rad. Studenti nastavničkih studija tijekom obrazovanja trebaju razviti takve vrijedenosti kako bi ih kasnije mogli prenosti na druge. Ispitivanje je provedeno na studentima nastavničkih studija Sveučilišta u Zadru (N=157). Rezultati pokazuju da studenti nemaju jednak odnos prema svim vrstama invaliditeta, odnosno posebnih potreba te da značajno različito procjenjuju potrebu inkluzije/integracije djece s teškoćama u redovne škole s obzirom na poteškoće koje imaju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Jagić, Stjepan; Karamatić Brčić, Matilda; Perin, Višnja
Teorija održivog razvoja u kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja // Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Radeka, I. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017. str. 73-82 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Jagić, S., Karamatić Brčić, M. & Perin, V. (2017) Teorija održivog razvoja u kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja. U: Radeka, I. (ur.)Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske.
@article{article, author = {Jagi\'{c}, Stjepan and Karamati\'{c} Br\v{c}i\'{c}, Matilda and Perin, Vi\v{s}nja}, editor = {Radeka, I.}, year = {2017}, pages = {73-82}, keywords = {odr\v{z}ivi razvoj, inkluzivno obrazovanje, jednakost, razli\v{c}itost}, isbn = {978-953-331-154-8}, title = {Teorija odr\v{z}ivog razvoja u kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja}, keyword = {odr\v{z}ivi razvoj, inkluzivno obrazovanje, jednakost, razli\v{c}itost}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru ; Dje\v{c}ji vrti\'{c} Radost, Zadar}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jagi\'{c}, Stjepan and Karamati\'{c} Br\v{c}i\'{c}, Matilda and Perin, Vi\v{s}nja}, editor = {Radeka, I.}, year = {2017}, pages = {73-82}, keywords = {sustainable development, inclusive education, equality, diversity}, isbn = {978-953-331-154-8}, title = {Theory of sustainable development in the context of inclusive education}, keyword = {sustainable development, inclusive education, equality, diversity}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru ; Dje\v{c}ji vrti\'{c} Radost, Zadar}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font