Pregled bibliografske jedinice broj: 968561
POJAM SLIČNOSTI U NASTAVI MATEMATIKE U OSNOVNOJ ŠKOLI
POJAM SLIČNOSTI U NASTAVI MATEMATIKE U OSNOVNOJ ŠKOLI // Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 17 (2016), 65; 47-51 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 968561 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POJAM SLIČNOSTI U NASTAVI MATEMATIKE U OSNOVNOJ ŠKOLI
(The Concept of Similar Figures in Primary School Mathematics Education)
Autori
Čulina, Boris ; Paić, Gordana ; Bošnjak, Željko
Izvornik
Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike (1332-3008) 17
(2016), 65;
47-51
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
pojam sličnosti ; nastava matematike ; sličnost u fizici ; opseg i površina kruga ; radijanska mjera kuta
(the concept of similar figures ; mathematics education ; similarity of figures in physics ; ircumference and area of circle ; radian measure of angle)
Sažetak
Pojam sličnosti geometrijskih figura i tijela jedan je od temeljnih pojmova euklidske geometrije po kojemu se ona bitno razlikuje od ostalih homogenih i izotropnih geometrija, npr. sferne i hiperboličke geometrije. Upravo svojstva sličnosti daju euklidskoj geometriji njenu karakterističnu jednostavnost, ljepotu i upotrebljivost. S obzirom na takav značaj, smatramo da pojam sličnosti nije odgovarajuće zastupljen u matematičkoj izobrazbi osnovnoškolaca. U članku je predložena skica duž koje se, vjerujemo, pojam sličnosti može ukomponirati u gradivo sedmog razreda, a da ga pritom ne optereti, štoviše, da ga učini jednostavnijim i relevantnijim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika