Pregled bibliografske jedinice broj: 968437
Prikriveno medijsko oglašavanje preko trgovaĉkih društava u vlasništvu jedinica lokalne samouprave
Prikriveno medijsko oglašavanje preko trgovaĉkih društava u vlasništvu jedinica lokalne samouprave // Zbornik radova 4.međunarodne konferencije "Razvoj javne uprave"
Vukovar: Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru, 2014. str. 668-681 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 968437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikriveno medijsko oglašavanje preko trgovaĉkih društava u vlasništvu jedinica lokalne samouprave
(COVERED MEDIA ADVERTISING THROUGH TRADING COMPANIES OWNED BY THE LOCAL SELF-GOVERNMENT UNITS)
Autori
Zlatović, Dragan ; Debak, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 4.međunarodne konferencije "Razvoj javne uprave"
/ - Vukovar : Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru, 2014, 668-681
ISBN
978-953-7734-09-1
Skup
4.Međunarodna konferencija "Razvoj javne uprave"
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 25.04.2014. - 26.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
prikriveno oglašavanje, trgovačko društvo, jedinica lokalne samoupravne
(covered advertising, trading company, local/regional self-government unit)
Sažetak
Prema pozitivnim hrvatskim propisima jedinice lokalne i podruĉne(regionalne) samouprave mogu biti osnivaĉi odnosno vlasnici nekog medija, odnosno trgovaĉko društvo ĉiji su osnivaĉi moţe biti medijski nakladnik. Dakle, lokalne i podruĉne (regionalne) jedinice imaju pravo na vlastiti medij, ali istovremeno u hrvatskom zakonodavstvu ne postoji zakon koji ureĊuje postupak pokretanja medija od strane jedinica lokalne i podruĉne(regionalne) samouprave kao i sam primjereniji nadzor nad poslovanjem i informiranjem takvih medija. Nedostatak zakonskih odredbi prisutan je i po pitanju pruţatelja medijskih usluga koji je istovremeno i nakladnik i tijelo javne vlasti – obveznik Zakona o pravu na pristup informacijama. Istovremeno, politiĉko – medijske manipulacije su svakodnevna pojava na hrvatskom medijskom prostoru, najĉešće lokalnih politiĉara koji lokalne medije koriste kao osobno glasilo i kao sredstvo vlastite promidţbe, a radi nedostatka odgovarajućeg nadzora nad takvim medijima, za većinu prikrivenih oglasa najĉešće ne odgovara ni medijski nakladnik, a ni osoba koja se radi svojeg utjecaja okoristila medijem radi vlastitih interesa, pa ĉak i medijskim nakladnikom trgovaĉkim društvom ĉiji je osnivaĉ jedinica lokalne ili podruĉne(regionalne) samouprave. U ovom radu autori razmatraju ovu problematiku s aspekta de lege lata i de lege ferenda, upućujući na potrebu donošenja posebnog propisa koji bi onemogućio pojavu politiĉkih i medijskih manipulacija u ovim situacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo