Pregled bibliografske jedinice broj: 968427
Školska integracija iz perspektive učenika – primjer grada Vukovara
Školska integracija iz perspektive učenika – primjer grada Vukovara // Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar, Hrvatska, 2018. str. 307-320 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 968427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školska integracija iz perspektive učenika – primjer grada Vukovara
(SCHOOL INTEGRATION FROM THE STUDENT’S PERSPECTIVE – THE EXAMPLE OF THE CITY OF VUKOVAR)
Autori
Buterin Mičić, Marija ; Miličević, Andrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju
/ Zrilić, Smiljana - , 2018, 307-320
ISBN
978-953-331-252-1
Skup
Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem "Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 21.09.2017. - 23.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
škola, interkulturalizam, multikulturalizam, različitost, stavovi
(school, interculturalism, multiculturalism, diversity, attitudes)
Sažetak
Republika Hrvatska, prema etničkom sastavu stanovništva, predstavlja multikulturalnu zemlju koja teži izgradnji dijaloga među kulturama. Međutim, podijeljenost koja postoji između određenih skupina odražava se u svakodnevnom životu djece i mladih. Tomu su svakako doprinijela ratna razaranja, čije su posljedice vidljive i danas, osobito u istočnom dijelu Hrvatske. Odvojeno školovanje djece različitih narodnosti, s jedne strane, predstavlja rezultat priznavanja prava na obrazovanje na jeziku i pismu manjine, a s druge strane, otežavajuću okolnost za ohrabrivanje dijaloga između većinskog i manjinskog naroda u školskom okruženju. U takvom kontekstu, postavlja se pitanje u kojoj mjeri se djeca pripremaju za zajednički život u kulturno pluralnom okruženju. Cilj je istraživanja bio ispitati stavove učenika viših razreda osnovnih škola u gradu Vukovaru prema zajedničkom školovanju djece različite narodnosti. Problematika je razmotrena s obzirom na određena sociodemografska obilježja (spol, narodnost, obrazovanje roditelja), školski uspjeh te postojanje i prisnost međukulturalnog kontakta. Polazeći od dobivenih rezultata, u radu se razmatraju pretpostavke i s njima povezani izazovi u izgradnji pozitivnih stavova učenika prema školskoj integraciji pripadnika različitih kultura u kontekstu kurikulumskih promjena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija