Pregled bibliografske jedinice broj: 968422
Odnosi u školi i socijalna dimenzija održivog razvoja
Odnosi u školi i socijalna dimenzija održivog razvoja // Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Radeka, I. ; Vican, D. ; Petani, R. ; Miočić, M. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017. str. 223-232 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 968422 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnosi u školi i socijalna dimenzija održivog razvoja
(Interpersonal relations in school and the social dimension of sustainable development)
Autori
Buterin Mičić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
/ Radeka, I. ; Vican, D. ; Petani, R. ; Miočić, M. - Zadar : Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017, 223-232
Skup
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.05.2016. - 13.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
održivi razvoj ; socijalni odnosi ; učenici ; škola
(sustainable development ; pupils ; school ; interpersonal relations)
Sažetak
Šire razumijevanje koncepta održivog razvoja, pored ekološke, ekonomske i kulturološke uključuje i socijalnu dimenziju. Socijalno održivo društvo se utemeljuje na određenim načelima kao što su različitost, jednakost, demokratičnost, povezanost i zajedništvo. Realizacija zajedničkih akcija i skladnog djelovanja općenito, pa tako i onih usmjerenih na ekološki osviješteno djelovanje, podrazumijeva kvalitetne međuljudske odnose pri čemu proces školskog odgoja i obrazovanja, kao socijalni odnos sui generis može, i treba imati važnu ulogu. Doživljaj kvalitete socijalne dimenzije školskog života temelji se na skupu iskustava u odnosima učenika, nastavnika, roditelja i drugih relevantnih sudionika školskog života. U tom kontekstu, provedeno je istraživanje kvalitete socijalne dimenzije školskog života (solidarnosti, brige, poštivanja, povezanosti i potpore) na uzorku od 434 učenika viših razreda osnovne škole. Istraživanje pruža spoznaju o tome kako učenici doživljavaju kvalitetu socijalne dimenzije školskog života s obzirom na spol, razred i školski uspjeh. Polazeći od dobivenih rezultata, u radu se analiziraju pretpostavke izgradnje kulture brige i zajedništva u školi, odnosno poticajnog okruženja koje se utemeljuje na načelima socijalno održive zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija