Pregled bibliografske jedinice broj: 968404
Glazbeni idiomski identiteti kao simboli kulturnih vrijednosti u nastavi glazbe
Glazbeni idiomski identiteti kao simboli kulturnih vrijednosti u nastavi glazbe // Komunikacija i interakcija umjetnost i pedagogija / Radočaj-Jerković, Antoanela. (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 102-116 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 968404 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeni idiomski identiteti kao simboli kulturnih vrijednosti u nastavi glazbe
(Musical idiom identities as symbols of cultural values in music teaching)
Autori
Gergorić, Anita ; Sučić, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Komunikacija i interakcija umjetnost i pedagogija
/ Radočaj-Jerković, Antoanela. - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018, 102-116
ISBN
978-953-8181-03-0
Skup
10. međunarodni znanstveno-stručni skup: Hranom do zdravlja = 10th International Scientific and Professional Conference: With food to health
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Glazba, kultura, tradicija, nastava, kompetencije, učenici, učitelji
(Music, culture, tradition, teaching, competences, students, teachers)
Sažetak
U prvome dijelu ovog rada, prikazana je bogata tradicijska kultura Istre i Primorja, povijesni aspekt i sl. U empirijskom dijelu rada bit će izneseni podatci temeljeni na analizi dostupne dokumentacije i dobivenih rezultata istraživanja provedenog s učenicima i učiteljima na području Istarske i Primorsko-goranske županije. Kada govorimo o glazbenoj tradiciji određenog područja, njenu povijest povezujemo s geografskim smještajem ali i osobinama ljudi koji ga nastanjuju. Približavanje tradicijske kulture učenicima putem nastave glazbe u osnovnim školama, ostvarivo je upoznajući ih s brojnim glazbenim izvorima proizašlih iz naroda različitih kulturnih krugova. Tako je uz jezik kroz povijest glazba imala vrlo sugestivnu ulogu u izražavanju kulture jednoga naroda te je taj izričaj svakako prisutan i u nastavi glazbene kulture u osnovnoj školi u kojoj učenici susreću istarske i druge glazbene fenomene kao značajnu sastavnicu hrvatske kulturne riznice. Za kvalitetan prikaz tradicijske glazbe u nastavi, učitelj kao moderator nastavnog procesa treba poticati razvijanje svijesti učenika prema upoznavanju i prihvaćanju različitosti. To zahtijeva i profesionalni razvoj učitelja u stjecanju interkulturalnih kompetencija u cilju razvijanja stavova učenika o razumijevanju vlastite kulture i drugih kultura.
Izvorni jezik
Hrvatski