Pregled bibliografske jedinice broj: 968282
Socijalni aspekti u oblikovanju djetetove duhovnosti i identiteta te njihova konkretna aktualizacija
Socijalni aspekti u oblikovanju djetetove duhovnosti i identiteta te njihova konkretna aktualizacija // Služba Božja, 57 (2017), 4; 459-476 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 968282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalni aspekti u oblikovanju djetetove duhovnosti i identiteta te njihova konkretna aktualizacija
(Social aspects in designing children’s spirituality and identity and their actualisation)
Autori
Srdanović, Staša ; Jurić, Kata s. Amabilis
Izvornik
Služba Božja (0037-7074) 57
(2017), 4;
459-476
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
duhovnost ; djetetov identitet ; duhovi život djeteta ; socijalizacija ; obitelj ; mediji
(spirituality ; the child’s identity ; spirits of the child’s life ; socialization ; family ; media)
Sažetak
Pitanje duhovnosti postaje središte zanimanja suvremenog čovjeka bilo koje kulture, religije ili geografske pripadnosti. U tom se duhu shvaća i potreba ispitivanja toga fenomena kod djece od najranije dobi. U prvom dijelu riječ je o pojmovnim određenjima (duhovna dimenzija čovjeka, duhovnost djece, djetetov identitet) koja pružaju jasnije razumijevanje za dublju spoznaju duhovnosti predškolskog djeteta. Obitelj je primarno mjesto socijalizacije nužno za daljnji razvoj djetetove duhovnosti, što je predmet promišljanja drugog dijela. Zajedno s dječjim vrtićima, župnom zajednicom, grupom vršnjaka i medijima ona ima ključnu ulogu u razvoju i oblikovanju djetetova identiteta. Treći dio bavi se promišljanjem o duhovnom životu predškolskog djeteta. Polaznu točku pruža nam Isus iz Nazareta. U tom kontekstu predočuju se samo neke od bitnih karakteristika djetetove duhovnosti kao što su njegova zadivljenost i čuđenje prema svemu stvorenom, usmjerenost njegova pogleda k nebu i molitva koja u životu male djece ima posebno značenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Teologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)