Pregled bibliografske jedinice broj: 968272
Duhovno vodstvo – istinska potreba duhovnoga rasta vjeroučitelja
Duhovno vodstvo – istinska potreba duhovnoga rasta vjeroučitelja // Bogoslovska smotra, 87 (2017), 4; 767-787 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 968272 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Duhovno vodstvo – istinska potreba duhovnoga rasta vjeroučitelja
(Spiritual guidance – a true need for spiritual growth of the religious education teacher)
Autori
Jurić, Kata s. Amabilis
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 87
(2017), 4;
767-787
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
duhovno vodstvo, duhovno praćenje, duhovni vođa, vjeroučitelj laik, kvalitativno istraživanje, dubinski intervju
(spiritual guidance, spiritual guide, lay religious education teacher, qualitative research, deep interview)
Sažetak
Na temelju teorijske teološko-katehetske literature u radu su opisane relevantne značajke duhovnog vodstva, kao i njegovo značenje za trajni rast i cjeloživotno napredovanje u duhovnosti vjeroučitelja laika u Hrvatskoj. U prvom dijelu ovog rada riječ je o pojmu i značenju duhovnog vodstva, o njegovim bitnim sastavnicama s posebnim naglaskom na prisutnost i djelovanje Duha Svetog, kao primarnog učitelja, oživotvoritelja i prvog duhovnog vođe svakog kršćanina. U procesu duhovnog vođenja osoba duhovnog voditelja ima nezaobilaznu ulogu i značenje sa svim njegovim bogatim duhovno-vjerničkim kvalitetama. Iz mnoštva karakteristika elaboriranih u teološko‑katehetskoj i stručnoj literaturi izdvojene su samo one relevantne za profil duhovnog vođe vjeroučitelja laika. Iskazi intervjuiranih vjeroučiteljâ o duhovnom vodstvu dobiveni kvalitativnim istraživanjem provedenim metodom dubinskih intervjua, opisani u drugom dijelu ovog rada, omogućuju dublje razumijevanje percepcije duhovnog vodstva vjeroučitelja i njegove neizostavne uloge u duhovnoj formaciji. Intervjuirani vjeroučitelji u kvalitativnom istraživanju navode i interpretiraju svoje potrebe za duhovnim vodstvom, sadržaje i prijedloge za promicanje daljnjeg rasta u duhovnosti. Autorica članka predlaže da se više pozornosti posveti znanstvenom i stručnom istraživanju i analizi fenomena, koji je obrađen u ovom radu te njegovoj implementaciji u predstojećoj reformi na Katoličkome bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus