Pregled bibliografske jedinice broj: 968244
Pravna priroda nelojalne konkurencije
Pravna priroda nelojalne konkurencije // Pravo u gospodarstvu, 52 (2013), 6; 1175-1198 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 968244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravna priroda nelojalne konkurencije
(The legal nature of unfair competition)
Autori
Zlatović, Dragan
Izvornik
Pravo u gospodarstvu (1330-5476) 52
(2013), 6;
1175-1198
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
nelojalna konkurencija, pravna priroda, žig, intelektualno vlasništvo
(unfair competition, legal nature, trademark, intellectual property)
Sažetak
U pravno-ekonomskoj doktrini zastupljeno je više različitih teorija o prirodi nelojalne konkurencije, od kojih izdvajamo: teorija cilja – nelojalnom konkurencijom se smatra i korištenje dopuštenog sredstva za ostvarenje nedopuštenog cilja (npr. širenje negativnih informacija o konkurentu, bile one i istinite, s ciljem nanošenja štete konkurentu) ; teorija sredstva – nelojalna konkurencija ostvaruje se korištenjem nedopuštenih sredstava (npr. prevarna reklama) ; mješovita teorija – nelojalna konkurencija ostvaruje se u sinergiji nedopuštenih sredstava i nedopuštenih ciljeva ; teorija prosječnog potrošača – nelojalna konkurenicja postoji ako je prosječni potrošač doveden u zabunu povodom porijekla roba ili usluga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo