Pregled bibliografske jedinice broj: 968191
Ivan Martinac – monolog s filmom
Ivan Martinac – monolog s filmom // Hrvatski filmski ljetopis, 57-58 (2009), 131-138 doi:UDK: 791.633-051Martinac, I. (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 968191 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ivan Martinac – monolog s filmom
(Ivan Martinac - a monologue with film)
Autori
Dunat, Silvana
Izvornik
Hrvatski filmski ljetopis (1330-7665) 57-58
(2009);
131-138
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Ivan Martinac ; film
Sažetak
Autorica studije obrazlaže specifičnosti autorske poetike Ivana Martinca, središnje osobe splitskog amaterskog filmskog kruga (okupljenih u splitskom kinoklubu), redatelja koji je utjecao i na brojne druge autore (Ante Verzotti, Lordan Zafranović itd.), a okušao se i u profesionalnoj kinematografiji (neki filmski kritičari Martinčev jedini cjelovečernji igrani film Kuća na pijesku uspoređuju s djelima Stanleyja Kubricka). Promatran u kontekstu amaterskog filma, Martinac se ističe kao izrazit individualac koji, koristeći i svoje arhitektonsko obrazovanje, film promatra kao vizualnu (odnosno audio-vizualnu) strukturu, uglavnom potpuno autonomnu od priče i drugih kategorija dominantne kinematografije. To je vrlo očito u filmovima kao što su montažni rondo Monolog o Splitu, film Rondo u kojem ista glazbena inspiracija još jače dolazi do izražaja, potom kontrapunktno strukturiran Sve ili ništa, ili godardovski koncipiran Armagedon ili kraj, film koji kao da raste upravo iz montažnih spojeva i blankova dok sami kadrovi imaju tek veznu funkciju. Obrazlažući vrijednosti Martinčeva rada, njegovu preciznu montažu, asocijativnu slojevitost i bogatstvo filmske forme, autorica ističe da se hrvatska filmologija nije u dovoljnoj mjeri bavila njime, premda je nakon umjetnikove smrti ipak napisan nešto veći broj tekstova. Premda je filmove počeo režirati za vrijeme boravka u Beogradu, Martinac većinu svojih filmova neraskidivo veže uz splitsku filmsku zajednicu i grad Split, s njegovim kulturnim tradicijama i vizualnim (npr. arhitektonskim) strukturama, pa se i iz te perspektive Martinčev opus doima kao zanimljiv segment hrvatske filmske povijesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus