Pregled bibliografske jedinice broj: 968170
Percepcija Vuk-Pavlovićeve misli u njemu posvećenim radovima
Percepcija Vuk-Pavlovićeve misli u njemu posvećenim radovima // Na Sjeveru s Pavlom Vuk-Pavlovićem / Alić, Sead (ur.).
Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2018. str. 70-77 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 968170 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija Vuk-Pavlovićeve misli u njemu posvećenim radovima
(Perception of Vuk-Pavlovic's Philosophy)
Autori
Tomić, Draženko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Na Sjeveru s Pavlom Vuk-Pavlovićem
/ Alić, Sead - Zagreb : Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2018, 70-77
ISBN
978-953-7809-92-8
Skup
Na Sjeveru s Pavlom Vuk-Pavlovićem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.11.2018. - 14.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Vuk-Pavlović, Pavao ; filozofija odgoja
(Vuk-Pavlović, Pavao ; philosophy of education)
Sažetak
Iz bogatog opusa Pavla Vuk-Pavlovića (1894.-1976.), hrvatskog filozofa odgoja, percipirano je nekoliko važnih doprinosa. Shvaćanje odgoja kao stvaralačkog djelovanja tj. budnog i neumornog obaziranja na sve stvaralačke mogućnosti lica koje treba prerasti u ličnost. Vuk-Pavlovićeva misao je dala značajan doprinos hrvatskoj aksiološko-pedagoškoj baštini (Vukasović) i to kroz isticanje temeljne simbioze odgoja i vrednota te shvaćanje odgoja kao vrijednosnog usmjeravanja. U kontekstu razmatranja odgoja i potreba čovječanstva Vuk-Pavlović je percipiran (Polić) kao onaj koji upozorava na načelnu suprotstavljenost odgoja i politike: politika želi ono buduće učini sredstvom održavanja prošlog. Vuk-Pavlović ističe kao se u osnovi svakog odgojnog čina nalazi ljubav (Polić: pedagoški eros) prema vrijednostima, a pedagoški autoritet nije autoritet moći nego autoritet ljubavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
Napomena
Paul Vuk-Pavlovic (1894-1976), the Croatian philosopher of education, understands the education as a creative work. It is a constant multiplication of the creative potential of a person. Vuk-Pavlovićeva is important for Croatian alexiological and pedagogical heritage (Vukasović). He points to the connection between education and values. Vuk-Pavlovic says that there is a difference between education and politics - politics wants to dominate education. Vuk-Pavlović says that based on the educational act is love of values. Pedagogical authority is not the authority of power but the authority of love.