Pregled bibliografske jedinice broj: 968089
MODEL ANALITIČKOG CRM-A U FUNKCIJI OPTIMIZACIJE MALOPRODAJNIH ZALIHA
MODEL ANALITIČKOG CRM-A U FUNKCIJI OPTIMIZACIJE MALOPRODAJNIH ZALIHA, 2012., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
CROSBI ID: 968089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MODEL ANALITIČKOG CRM-A U FUNKCIJI OPTIMIZACIJE MALOPRODAJNIH ZALIHA
(ANALYTICAL CRM MODEL IN RETAIL STOCKS OPTIMIZATION)
Autori
Martinović, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek, Hrvatska
Datum
11.10
Godina
2012
Stranica
279
Mentor
Dukić, Branimir
Ključne riječi
marketing, marketing odnosa, CRM, analitički CRM, maloprodaja, zalihe
(Marketing, Relationship marketing, CRM, Analitical CRM, Retail, Stock)
Sažetak
Upravljanje odnosima s potrošačima sastavni je dio suvremenih informacijskih sustava koji se primjenjuju u maloprodajnim lancima. Takvi su sustavi prepoznatljivi po nekoj od metoda identifikacije potrošača u točki dodira, a najčešće se danas radi o kartičnoj identifikaciji u okviru loyality programa. Zahvaljujući kartici kojom se potrošač identificira u trenutku plaćanja na blagajni moguće je spoznati i evidentirati njegove navike, npr. što je, kada, u kojoj količini, po kojoj vrijednosti kupio, na koji način je platio proizvode i slično. Kako je u trgovini najskuplja roba nekurentna roba, odnosno roba koja stoji, praćenjem potrošačkih navika otvara se mogućnost optimalnog postupanja sa zalihama u maloprodaji. Podaci prikupljeni kroz CRM sustav, osim maloprodaji, značajan indikator mogu biti i proizvođačima jer se temeljem podataka prikupljenih kroz CRM sustav obavlja svojevrsno sukcesivno istraživanje tržišta, pa prema tome podaci iz CRM sustava mogu poslužiti kao temelj za donošenje marketinškog plana, odnosno za početak novog poslovnog ciklusa. Podaci prikupljeni putem CRM-a sami po sebi nisu korisni, već su sirovina za analitičku obradu podataka koja se u pravilu obavlja u okviru analitičkog CRM-a. Analizom podataka utvrđuju se pravila u ponašanju potrošača, a temeljem spoznatih zakonitosti u ponašanju potrošača moguće je optimizirati zalihe kako u proizvodnm, tako i u maloprodajnom sustavu što svakako dovodi do racionalizacije u poslovanju i ušteda koje u današnje vrijeme sve skučenijih razlika u cijeni imaju ključni značaj za opstanak maloprodajnog sustava. Navedenom treba dodati kako klasični ekonomski modeli koji se temelje na funkcijskoj zavisnosti odnosno determinističkom promatranju realnog svijeta često nemaju efikasnost u procesu odlučivanja koju nude stohastički. No, za odabir relevantnih modela za odlučivanje potrbno je provesti analizu podatkovne osnovice, te istražiti mogućnosti kreiranja stohastičkog modela koji će biti u stanju iz raspoloživih podataka pružiti odgovarajuće upravljačke informacije glede ponašanja potrošača, pa sukladno tome optimizirati zalihe u maloprodaji, te optimizirati sustav usluživanja potrošača
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek