Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 968084

Izazovi i trendovi u multimedijskoj didaktici


Matijević, Milan; Topolovčan, Tomislav
Izazovi i trendovi u multimedijskoj didaktici // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 11 (2017), 1; 87-99 doi:.org/10.21857/y7v64twppy (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 968084 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izazovi i trendovi u multimedijskoj didaktici
(Challenges and trends in Multimedia Didactics)

Autori
Matijević, Milan ; Topolovčan, Tomislav

Izvornik
Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru (1846-9787) 11 (2017), 1; 87-99

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
didaktika, digitalni mediji, koncepti, konstruktivizam, miskoncepti, nastava, poučavanje, učenje
(didactics ; digital media ; concepts ; constructivism ; misconcepts ; classes ; teaching ; learning)

Sažetak
U radu su kritički analizirane spoznaje empirijskih, povijesnih, metaanalitičkih i teorijskih istraživanja u multimedijskoj didaktici, odnosno organizaciji nastave usmjerene na učenika uz pomoć različitih medija. Stoga su definirani značaj i obilježja multimedijske nastave, gdje s obzirom na suvremeno multimedijsko okruženje posebno mjesto zauzimaju i digitalni mediji. Razmatrajući obilježja multimedijske nastave prikazana je i objašnjena uloga didaktičkih i psiholoških teorija učenja u implementaciji pojedinih medija u organizaciji učenja i poučavanja. Ukazano je da u trenutno dominantnom kontekstu konstruktivističkih teorija učenja, naglasak je stavljen na ono što se naziva okolinom učenja, odnosno multimedijskom okolinom učenja. Konstruktivističke strategije učenja dodatno naglašavaju i funkcionalne mogućnosti i novitete koje nude digitalni mediji u nastavi. Odnosno, omogućuju digitalno prezentiranje, posredovanje i pohranjivanje sadržaja, obavljanje poslova s digitalnom tehnologijom te digitalno posredovanu komunikaciju. U tom pogledu do izražaja dolazi suradničko, kontekstualno i samoregulirano učenje, odnosno učenje istraživanjem, učenje rješavanjem problema, suradničko učenje, projektno učenje, učenje igrom i djelovanjem usmjereno učenje, ali i učenje pomagano digitalnim medijima. Dodatnu didaktičku vrijednost ovih strategija učenja uz pomoć različitih medija potvrđuju i spoznaje neuroznanstvenih istraživanja. Na temelju analiziranih znanstvenih činjenica te njihovih objašnjenja i tumačenja, moguće je ponuditi zaključak koji ukazuje da (digitalni) mediji sami po sebi nisu ti koji podižu kvalitetu nastave i razinu postizanja željenih ishoda učenja. Pokazuje se da su jedan od najbitnijih čimbenika postizanja željenih ishoda učenja didaktički aranžmani učenja iz domene konstruktivističke, odnosno nastave usmjerene na učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (autor)

Avatar Url Milan Matijević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi zavodbjelovar.com

Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan; Topolovčan, Tomislav
Izazovi i trendovi u multimedijskoj didaktici // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 11 (2017), 1; 87-99 doi:.org/10.21857/y7v64twppy (recenziran, članak, znanstveni)
Matijević, M. & Topolovčan, T. (2017) Izazovi i trendovi u multimedijskoj didaktici. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 11 (1), 87-99 doi:.org/10.21857/y7v64twppy.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan and Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2017}, pages = {87-99}, DOI = {doi.org/10.21857/y7v64twppy}, keywords = {didaktika, digitalni mediji, koncepti, konstruktivizam, miskoncepti, nastava, pou\v{c}avanje, u\v{c}enje}, journal = {Radovi Zavoda za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki i umjetni\v{c}ki rad u Bjelovaru}, doi = {doi.org/10.21857/y7v64twppy}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1846-9787}, title = {Izazovi i trendovi u multimedijskoj didaktici}, keyword = {didaktika, digitalni mediji, koncepti, konstruktivizam, miskoncepti, nastava, pou\v{c}avanje, u\v{c}enje} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan and Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2017}, pages = {87-99}, DOI = {doi.org/10.21857/y7v64twppy}, keywords = {didactics, digital media, concepts, constructivism, misconcepts, classes, teaching, learning}, journal = {Radovi Zavoda za znanstvenoistra\v{z}iva\v{c}ki i umjetni\v{c}ki rad u Bjelovaru}, doi = {doi.org/10.21857/y7v64twppy}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1846-9787}, title = {Challenges and trends in Multimedia Didactics}, keyword = {didactics, digital media, concepts, constructivism, misconcepts, classes, teaching, learning} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font