Pregled bibliografske jedinice broj: 967788
Plutača kao pomagalo u poduci osnovnih elemenata jedrenja
Plutača kao pomagalo u poduci osnovnih elemenata jedrenja // Sportlogija, 14 (2018), 1; 47-58 doi:10.5550/sgia.181401.se.pov (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 967788 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Plutača kao pomagalo u poduci osnovnih elemenata
jedrenja
(Buoy as a tool in teaching basic elements of
sailing)
Autori
Prlenda, Nikola ; Oreb, Ivan ; Vujčić, Danijela
Izvornik
Sportlogija (1986-6089) 14
(2018), 1;
47-58
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
poligon plutača ; metode poučavanja ; jedriličar ; škola jedrenja ; početnik
(buoy range ; teaching methods ; sailor ; sailing school ; beginner)
Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi učinkovitost plutača kao metodičkog pomagala u poduci i učenju osnovnih elemenata jedrenja. Analizirane elemente jedrenja činili su prihvaćanje, letanje, otpadanje i kruženje na tri različite jedriličarske pozicije (kormilo, glavno jedro i flok). Istraživanje je provedeno na uzorku od 178 studenata Kineziološkog fakulteta koji su bili podijeljeni u dvije grupe (kontrolna i eksperimentalna). Ispitanici eksperimentalne grupe bili su podvrgnuti poduci uz pomoć različitih poligona plutača dok su ispitanici kontrolne grupe bili podvrgnuti klasičnoj poduci (bez primjene poligona plutača). Proces poučavanja proveden je u trajanju od 7 dana na jedrilicama tipa Elan 19. Rezultati deskriptivne statistike ukazuju na više ocjene ispitanika kod eksperimentalne grupe gotovo u svim elementima jedriličarske tehnike osim kod elementa letanje-flok. Jednosmjerna analiza varijance pokazala je da su te razlike značajne na poziciji kormilar u elementima prihvaćanje, otpadanje i kruženje, poziciji glavno jedro, element prihvaćanje te poziciji flok također element prihvaćanje. U daljnjoj analizi diskriminacijska analiza potvrdila je značajnu razliku po količini usvojenog znanja jedriličarske tehnike između dviju analiziranih grupa (χ2 = 47, 73, p = 0, 00). Na temelju dobivenih rezultata autori zaključuju da poligon plutača značajno utječe na količinu usvojenog znanja jedriličarskih vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb