Pregled bibliografske jedinice broj: 967699
Svijest o materijalu kao svijest o prošlosti i značenju u opusu Branka Ružića
Svijest o materijalu kao svijest o prošlosti i značenju u opusu Branka Ružića // Materijalnost umjetničkog djela. XVI. Dani Cvita Fiskovića. Sažeci izlaganja / Fisković, Igor ; Gudelj, Jasenka ; Borić, Laris ; Domijan, Miljenko ; Marković, Predrag ; Marinković, Ana ; Munk, Ana (ur.).
Zagreb: Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 25-25 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 967699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Svijest o materijalu kao svijest o prošlosti i značenju u opusu Branka Ružića
(Awareness of the Material as Awareness of the Past and Meaning in the Work of Branko Ružić)
Autori
Počanić, Patricia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Materijalnost umjetničkog djela. XVI. Dani Cvita Fiskovića. Sažeci izlaganja
/ Fisković, Igor ; Gudelj, Jasenka ; Borić, Laris ; Domijan, Miljenko ; Marković, Predrag ; Marinković, Ana ; Munk, Ana - Zagreb : Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2018, 25-25
ISBN
978-953-175-616-7
Skup
Znanstveni simpozij ”XVI. Dani Cvita Fiskovića”
Mjesto i datum
Rab, Hrvatska, 26.09.2018. - 29.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Branko Ružić, moderna i suvremena umjetnost, skulptura u drvu, skulptura druge polovice 20. stoljeća, javna plastika, spomenici, Constantin Brancusi, Eduardo Chillida, Ksenija Kantoci, Šime Vulas
(Branko Ružić, modern and contemporary art, sculpture in wood, sculptures of the second half of the 20th century, public sculptures, monuments, Constantin Brancusi, Eduardo Chillida, Ksenija Kantoci, Šime Vulas)
Sažetak
Materijal je neizbježna stvarnost klasičnog likovnog djela, a ostavljanje traga u metaforičkom i fizičkom smislu nužno se veže uz materijalnost likovnog djela. Premda umjetnici uvijek odabiru specifičan materijal kako bi što bolje prenijeli koncept djela, neki, poput kipara, slikara i grafičara Branka Ružića (1919.– 1997.) u središte svog rada postavljaju istraživanje u materijalu – od podređenosti i poništavanja mogućnosti samog materijala pa do transformacije povijesti medija, žanra čak i oblika drugih umjetničkih vrsta pomoću materijala. Na primjeru opusa Branka Ružića u izlaganju će se ukazati na stvaranje suvremenog umjetničkog izraza istraživanjem zadatosti materijala (drvo, kamen, bronca, terakota, papir), drugačijeg od usporedno aktualnih istraživanja stanja materije u procesualnoj umjetnosti. Komparativnom analizom ukazat će se na slična istraživanja umjetnika u nacionalnom i europskom kontekstu (K. Kantoci, C. Brancusi, E. Chillida i dr.) kao i na metodu umjetnika da prema svojevrsnom materijalističkom konceptu preobraze značenje likovnog djela putem materijala, odnosno da specifičnu likovnu materiju preobraze u značenje. U izlaganju će se, na primjeru djela Branka Ružića i drugih umjetnika, istaknuti kako se dostupnost materijala u određenom podneblju, njegova svojstva, ali i povijest upotrebe za likovna, arhitektonska i druga djela mogu odraziti ne samo na fizičku pojavu, nego i na značenje umjetničkog djela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti