Pregled bibliografske jedinice broj: 967631
Metrijske karakteristike testova namijenjenih procjeni koordinacije
Metrijske karakteristike testova namijenjenih procjeni koordinacije // Primjeri dobre prakse u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Babić, V. (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2018. str. 117-121 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 967631 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metrijske karakteristike testova namijenjenih procjeni koordinacije
(Metric characteristics of tests to assess the coordination)
Autori
Tihi, Ana ; Hraski, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Primjeri dobre prakse u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije
/ Babić, V. - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2018, 117-121
ISBN
978-953-7965-10-5
Skup
27. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 27.06.2018. - 30.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
konstrukcija testova, motoričke sposobnosti, kordinacija, djeca predškolske dobi
(Construction of tests, motor abilities, coordination, pre-school children)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio konstruirati tri nova testa za procjenu koordinacije djece predškolske dobi, utvrditi njihove metrijske karakteristike te ih usporediti s karakteristikama jednog standardnog testa za procjenu koordinacije djece te dobi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 57 djece predškolske dobi iz DV JARUN u Zagrebu. Mjerenjem je obuhvaćeno 29 dječaka i 28 djevojčica u dobi od 4, 5 do 5, 5 godina. Novokonstruirani testovi bili su: kretanje u uporu za rukama, prednoženje s pljeskom i kotrljanje lopte kroz poligon. Svi testovi uspoređeni su s međunarodno standardiziranim testom prenošenje kockica. Za sve varijable izračunati su deskriptivni parametri: aritmetička sredina (AS), standardna devijacija (SD), minimalna vrijednost (MIN), maksimalna vrijednost (MAX) te koeficijent asimetrije (a3) i koeficijent zakrivljenosti (a4). Izračunati su i koeficijenti pouzdanosti (Cronbachova alpha), korelacija, Kolmogorov-Smirnovljev test te ANOVA. Dobiveni rezultati pokazuju da na ovom uzorku ispitanika nije postojala statistički značajna razlika između metrijskih karakteristika standardiziranog testa i novokonstruiranih testova, što znači da svi testovi imaju isti predmet mjerenja, odnosno da procjenjuju koordinaciju djece predškolske dobi. Da bi se novokonstruirani testovi mogli primjenjivati u praksi, potrebno je napraviti opsežnije istraživanje na većem uzorku ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija