Pregled bibliografske jedinice broj: 967600
KONZUMERIZAM I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE
KONZUMERIZAM I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE // Mostariensia : časopis za humanističke znanosti, 21 (2017), 2; 69-93 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 967600 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KONZUMERIZAM I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE
(CONSUMERISM AND PEDAGOGICAL IMPLICATIONS)
Autori
Miliša, Zlatko ; Spasenovski, Nemanja
Izvornik
Mostariensia : časopis za humanističke znanosti (1023-8638) 21
(2017), 2;
69-93
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
konzumerizam ; potrošačko društvo ; komercijalizacija djetinjstva ; djeca potrošači ; odgoj za kritičko mišljenje ; humanistička...
(consumerism, consumer society, commercialization of childhood, children as consumers, upbringing for critical thinking, humanistic pedagogy)
Sažetak
Ovaj se rad bavi otkrivanjem aktualnosti i implikacijama konzumerizma u pedagogiji. U radu konstatiramo da je tema konzumerizma na marginama interesa pedagoške znanosti. Cilj je ovoga rada dati okvir pedagoške problematike u analizama konzumerizma te potaknuti struku na dodatna istraživanja o aktualnim pitanjima. Da bismo udovoljili zahtjevima tako definiranoga cilja, na temu konzumerizma konzultirana je relevantna literatura različitih društvenih znanosti kao i recentna istraživanja (iz inozemstva). Djeca postaju proizvod konzumerizma i mekdonaldizacije društva, čije su manifestacije vidljive u danas dominantnoj fast-food obitelji. To je posljedica fetišizacije proizvoda, medijske tiranije, hedonizma i svekolikog otuđenja – kada stvari upravljaju ljudima. Problem djece i mladih kao potrošača prepoznali su teoretičari Frankfurtske kritičke škole, koji su prvi apelirali na promjene u obrazovanju. Na temelju njihovih polazišta razvijala se ideja odgoja za kritičko mišljenje kao otklon od diktata konzumerizma, ali i svih vrsta indoktrinacija i manipuliranja potrebama najmlađih. U radu se navode poticajni primjeri osvještavanja problema konzumerizma kod djece i mladih. Konzumerizam kao nametnuti životni stil uvelike utječe na preferencije i ponašanja djece i mladih, što uzimamo kao prinos novomu znanstvenom diskursu pedagogije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek