Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 967600

KONZUMERIZAM I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE


Miliša, Zlatko; Spasenovski, Nemanja
KONZUMERIZAM I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE // Mostariensia : časopis za humanističke znanosti, 21 (2017), 2; 69-93 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 967600 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
KONZUMERIZAM I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE
(CONSUMERISM AND PEDAGOGICAL IMPLICATIONS)

Autori
Miliša, Zlatko ; Spasenovski, Nemanja

Izvornik
Mostariensia : časopis za humanističke znanosti (1023-8638) 21 (2017), 2; 69-93

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
konzumerizam ; potrošačko društvo ; komercijalizacija djetinjstva ; djeca potrošači ; odgoj za kritičko mišljenje ; humanistička...
(consumerism, consumer society, commercialization of childhood, children as consumers, upbringing for critical thinking, humanistic pedagogy)

Sažetak
Ovaj se rad bavi otkrivanjem aktualnosti i implikacijama konzumerizma u pedagogiji. U radu konstatiramo da je tema konzumerizma na marginama interesa pedagoške znanosti. Cilj je ovoga rada dati okvir pedagoške problematike u analizama konzumerizma te potaknuti struku na dodatna istraživanja o aktualnim pitanjima. Da bismo udovoljili zahtjevima tako definiranoga cilja, na temu konzumerizma konzultirana je relevantna literatura različitih društvenih znanosti kao i recentna istraživanja (iz inozemstva). Djeca postaju proizvod konzumerizma i mekdonaldizacije društva, čije su manifestacije vidljive u danas dominantnoj fast-food obitelji. To je posljedica fetišizacije proizvoda, medijske tiranije, hedonizma i svekolikog otuđenja – kada stvari upravljaju ljudima. Problem djece i mladih kao potrošača prepoznali su teoretičari Frankfurtske kritičke škole, koji su prvi apelirali na promjene u obrazovanju. Na temelju njihovih polazišta razvijala se ideja odgoja za kritičko mišljenje kao otklon od diktata konzumerizma, ali i svih vrsta indoktrinacija i manipuliranja potrebama najmlađih. U radu se navode poticajni primjeri osvještavanja problema konzumerizma kod djece i mladih. Konzumerizam kao nametnuti životni stil uvelike utječe na preferencije i ponašanja djece i mladih, što uzimamo kao prinos novomu znanstvenom diskursu pedagogije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Nemanja Spasenovski (autor)

Avatar Url Zlatko Miliša (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Miliša, Zlatko; Spasenovski, Nemanja
KONZUMERIZAM I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE // Mostariensia : časopis za humanističke znanosti, 21 (2017), 2; 69-93 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Miliša, Z. & Spasenovski, N. (2017) KONZUMERIZAM I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE. Mostariensia : časopis za humanističke znanosti, 21 (2), 69-93.
@article{article, author = {Mili\v{s}a, Zlatko and Spasenovski, Nemanja}, year = {2017}, pages = {69-93}, keywords = {konzumerizam, potro\v{s}a\v{c}ko dru\v{s}tvo, komercijalizacija djetinjstva, djeca potro\v{s}a\v{c}i, odgoj za kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, humanisti\v{c}ka...}, journal = {Mostariensia : \v{c}asopis za humanisti\v{c}ke znanosti}, volume = {21}, number = {2}, issn = {1023-8638}, title = {KONZUMERIZAM I PEDAGO\v{S}KE IMPLIKACIJE}, keyword = {konzumerizam, potro\v{s}a\v{c}ko dru\v{s}tvo, komercijalizacija djetinjstva, djeca potro\v{s}a\v{c}i, odgoj za kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, humanisti\v{c}ka...} }
@article{article, author = {Mili\v{s}a, Zlatko and Spasenovski, Nemanja}, year = {2017}, pages = {69-93}, keywords = {consumerism, consumer society, commercialization of childhood, children as consumers, upbringing for critical thinking, humanistic pedagogy}, journal = {Mostariensia : \v{c}asopis za humanisti\v{c}ke znanosti}, volume = {21}, number = {2}, issn = {1023-8638}, title = {CONSUMERISM AND PEDAGOGICAL IMPLICATIONS}, keyword = {consumerism, consumer society, commercialization of childhood, children as consumers, upbringing for critical thinking, humanistic pedagogy} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font