Pregled bibliografske jedinice broj: 967050
Aktivno očinstvo iz učeničke perspektive
Aktivno očinstvo iz učeničke perspektive // 2. osječki dani bioetike / Jurić, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatsko bioetičko društvo, 2018. str. 27-28 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 967050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivno očinstvo iz učeničke perspektive
(Active fatherhood from students’ perspective)
Autori
Brust Nemet, Maja ; Livaja Budaić, Viktorija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. osječki dani bioetike
/ Jurić, Hrvoje - Zagreb : Hrvatsko bioetičko društvo, 2018, 27-28
ISBN
978-953-55962-3-3
Skup
2. osječki dani bioetike = 2nd Osijek Day of Bioethics
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.11.2018. - 06.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rodna ravnopravnost, rodna uloga oca, očeva uključenost i ponašanje, stil odgoja
(gender equality, gender role of father, father’s inclusion and behaviour, parenting style)
Sažetak
Aktivna uključenost očeva u odgoj djeteta utječe na cjelokupni rast i razvoj djeteta, a o stilu odgajanja ovisi smjer utjecaja na pojedine aspekte djetetova života. Kako bi se ostvario što ravnopravniji položaj muškaraca i žena u društvu potrebno je podizati svijest javnosti o važnosti rodne uloge oca, poželjnom stilu odgajanja i uključivanju u sve aspekte obiteljskog života. Projekt udruge »Dječja osječka kreativna kućica – DOKKICA« I tata je važan pozitivan je primjer doprinosa zajednici koji je promovirao rodnu ravnopravnost i aktivno očinstvo. Rezultati istraživanja među 290 učenika iz deset osnovnih škola Osječko-baranjske županije pokazali su da učenici iz grada te nižih razreda procjenjuju očeve u većoj mjeri uključenima u odgoj, brigu o njima, kućanstvu te očeve višeg obrazovnog statusa percipiraju uključenijima u obiteljski život. Djevojčice procjenjuju svoje očeve popustljivijima u odnosu na mušku djecu, dok djeca koja žive u urbanim sredinama procjenjuju očeve u većoj mjeri autoritativnijima od djece koja žive u ruralnim sredinama, a djeca iz ruralnih sredina svoje očeve doživljavaju popustljivijima. Statistički se značajna razlika uočila u percepciji očeva kao autoritarnih s obzirom na sastav kućanstva te stupanj obrazovanja oca, odnosno što su obrazovaniji, češće imaju autoritativniji stil odgajanja. Utvrđena je povezanost češće uključenosti očeva u obiteljski život s autoritativnim odgojnim stilom očeva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Maja Brust Nemet
(autor)