Pregled bibliografske jedinice broj: 966957
Primjena principa geštalt terapije u coachingu
Primjena principa geštalt terapije u coachingu // Klinička psihologija, 6 (2013), 1-2; 111-123 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 966957 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena principa geštalt terapije u coachingu
(The Application of Gestalt Therapy Principles in Coaching)
Autori
Čanić, Sandra
Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 6
(2013), 1-2;
111-123
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
geštalt ; coaching ; svjesnost ; kontakt ; promjena
Sažetak
Svrha ovog članka je dati sažeti pregled primjene nekih od najznačajnijih principa geštalt terapije u coachingu, relativno novoj i u Hrvatskoj nedovoljno prepoznatoj metodi profesionalnog razvoja. U prvom dijelu članka opisane su definicije coachinga, njegovi ciljevi te profil stručnjaka koji se bave ovim područjem. U coachingu je naglasak na razvoj klijentova profesionalnog selfa (npr. na razvoj poslovnih vještina, na pripremu za novu ulogu i sl.) pa je potrebno da coach u procesu rada, osim na klijenta, bude usmjeren i na klijentovu organizaciju. Uspješan coaching zahtijeva niz psihologijskih, terapijskih, konzultantskih i poslovnih znanja i vještina. U drugom dijelu članka je opisano na koji način klasični pojmovi iz geštalt terapije, poput polja, figure i pozadine, svjesnosti, paradoksa promjene, prisutnosti i kontakta, doprinose razumijevanju procesa coachinga te načina na koji stručnjak u coachingu, educiran u području geštalt terapije (geštalt coach), podržava promjenu i razvoj klijenta. Geštalt i coaching, prije svega, dijele pogled na klijenta kao na zdravu, cjelovitu osobu, koja je, uz adekvatnu podršku okoline, sposobna kreativno odgovoriti na zahtjeve situacije. Preduvjet promjene je klijentova svijest o situaciji u kojoj se nalazi i njeno prihvaćanje kakva jest, što dovodi do oslobađanja energije i spremnosti za nove odabire. Rad u geštalt coachingu je procesan i utemeljen na dijalogu, koji coach potiče različitim tehnikama poput propitivanja, dijeljenja opažanja, eksperimentiranja, a, prije svega, svojom stalnom, autentičnom prisutnošću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Rad namijenjen stručnjacima u području upravljanja ljudskim resursima, obrazovanja kao i geštalt psihoterapeutima
POVEZANOST RADA