Pregled bibliografske jedinice broj: 966429
Sustav za profiliranje vlasnika električnih vozila zasnovan na elementima igre
Sustav za profiliranje vlasnika električnih vozila zasnovan na elementima igre, 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 966429 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustav za profiliranje vlasnika električnih vozila zasnovan na elementima igre
(System for electric vehicle owner profiling based on gamification)
Autori
Dorčec, Lara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
13.07
Godina
2018
Stranica
55
Mentor
Podobnik, Vedran
Neposredni voditelj
Babić, Jurica
Ključne riječi
Električna vozila ; spremnost plaćanja ; usluga punjenja ; anketa ; igrifikacija
(Electric Vehicles ; Willingness to Pay ; Charging Service ; Survey ; Gamification)
Sažetak
Prihvaćanje električnih vozila (EV-ova) u ranoj fazi njihovog razvoja promiče se raznim mjerama među koje spada i besplatna usluga punjenja. Međutim, kako broj EV-ova raste te kako ona postaju tehnologija masovnog tržišta, vlasnici vozila bit će primorani plaćati uslugu punjenja, a koliko su vlasnici spremni platiti takvu uslugu postat će ključan parametar kako za transportnu, tako i za elektroenergetsku industriju. Stoga se, kroz ovaj rad, istražuje koliko vlasnici cijene uslugu punjenja na temelju raznih okolnosti. No, budući da ne postoje relevantni skupovi podataka koji bi koristili u svrhu ovog istraživanja, a ni gotova rješenja pomoću kojih bi se prikupljali podaci, implementiran je sustav za profiliranje vlasnika EV-ova. Sustav se sastoji od dvije vrste upitnika: klasični (tekstualni) i igrificirani te se osim spremnosti plaćanja, također ispituje korisničko iskustvo vezano uz obje vrste upitnika. Kroz analizu su identificirani značajni odnosi između spremnosti plaćanja i ostalih povezanih faktora poput stanja baterije prije punjenja. Rezultati su također uspoređeni sa sličnim istraživanjem iz literature. Konačno, na temelju analize korisničkog iskustva, zaključuje se da je upotreba elemenata igre dobar pristup kod anketiranja jer rezultira većom hedonističkom kvalitetom u usporedbi s klasičnim metodama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb