Pregled bibliografske jedinice broj: 966349
Durkheimova teorija religije kao teorija kulture
Durkheimova teorija religije kao teorija kulture // RADOVI, razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije, 41 (2002), 18; 203-212 (domaća recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 966349 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Durkheimova teorija religije kao teorija kulture
(Durkheim's theory of religion as a theory of culture)
Autori
Čorić, Ratko
Izvornik
RADOVI, razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije (0352-6798) 41
(2002), 18;
203-212
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
duša, kultura-priroda, osoba, religija, sveto-profano
(culture-nature, person, religion, sacred-profane)
Sažetak
Durkheimova interpretacija totemizma kao elementarne religije, na osnovu koje Durkheim donosi zaključke koji važe za religiju uopće, podliježe mnogobrojnim kritikama iako i kritičari priznaju poticajnu snagu Durkheimovih ideja. U ovom se članku pokušava upravo na temelju takvih poticaja interpretirati Durkheimova teorija religije kao teorija kulture. Slijedeći Durkheimovu argumentaciju po kojoj je religija u osnovi svih društvenih institucija jer je njeno porijeklo upravo u kolektivnoj svijesti, u članku se Durkheimov kategorijalni par sveto-profano, a koji je ključan u njegovoj definiciji religije, nastoji prevesti u kategorijalni par kultura-priroda te na taj način ukazati na društvenu osnovu kulturnog stvaralaštva. To se naročito naglašava u Durkheimovoj teoriji osobe po kojoj je osoba sastavnica dvaju čimbenika. Od njih tijelo omogućuje individualizaciju, dok duša, kao kolektivni princip ima određujuće značenje konstituiranje osobe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija