Pregled bibliografske jedinice broj: 966197
Tromost sustava visokog obrazovanja
Tromost sustava visokog obrazovanja // H2O Summit, 1st International Water Congress 2018 / Granić, Goran (ur.).
Rovinj, Hrvatska, 2018. str. 32-33 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 966197 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tromost sustava visokog obrazovanja
(Inaction of the Higher Education System)
Autori
Kuspilić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
H2O Summit, 1st International Water Congress 2018
/ Granić, Goran - , 2018, 32-33
Skup
1st International Water Congress (H2O Summit)
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 18.04.2018. - 21.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Visokoškolsko obrazovanje
(Higher education)
Sažetak
Visokoškolsko obrazovanje iziskuje dug period učenja radi stjecanja adekvatnih znanja i vještina. Svakodnevni razvoj novih metoda i novih tehnologija zahtijeva stalno unapređenje i prilagodbu nastavnih planova i programa s potrebom uvođenja novih sadržaja. Klasična znanja nužna su za sjecanje inženjerskog načina razmišljanja i ona su neizostavan element svake kvalitetne naobrazbe te moraju ostati unutar programa. Stoga je nemoguće u istome opsegu obuhvatiti sve ono što bismo željeli uvrstiti u nastavne sadržaje. Posljedično specijalizacije postaju sve uže, a odumiranje pojedinih u dinamičnim tehnološkim promjenama su neminovnost. Ako za primjer uzmemo građevinarstvo unutar kojeg je smještena znanstvena grana hidrotehnika, ono prema percepcijama ne spada u polje s velikim tehnološkim promjenama kao neka druga polja u tehnici. No nove tehnologije, promjene u sustavu vrijednosti te drugačiji standardi odnosa prema okolišu i sigurnosti zahtijevaju stalnu nadogradnju nastavnih planova i programa. Trajanje izobrazbe kvalitetnog magistra inženjera koji je osposobljen rješavati složene zadaće u hidrotehnici je vrlo dugo. Potrebno je minimalno 5 godina formalne i barem 2 godine informalne naobrazbe uz paralelnu potrebu za neformalnim učenjem. Znači brucoš koji se upiše na fakultet treba biti obrazovnim sustavom usmjeren na budućnost koju je gotovo nemoguće predvidjeti. Nastavni planovi i programi se stoga moraju stalno mijenjati kako bi pratili promjene na tržištu rada i promjene vezane uz zahtjeve za novim znanjima i vještinama, a da se pri tome zadrži kontinuitet tradicionalnih inženjerskih znanja. Kvaliteta provođenja i kontrola su bitni i neizostavni elementi svakog obrazovnog sustava. Međutim standard praćenja kvalitete obrazovanja znatno usporava potrebnu dinamiku promjene u sustavu visokoškolskog obrazovanja. On se vodi složenim birokratskim procedurama akreditacija i reakreditacija opterećenim vremenski dugotrajnim procesom dokazivanja. Za nas unutar sustava visokog obrazovanja sve navedene činjenice čine poseban izazov i mi se trudimo na njega adekvatno odgovoriti. Do sada nam je to uspijevalo i nadamo se da će tako biti i ubuduće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo