Pregled bibliografske jedinice broj: 965961
Ustrojstvo sveučilišta na određenom području za novi milenij
Ustrojstvo sveučilišta na određenom području za novi milenij // 21. Dani Frane Petrića = 21st Days of Frane Petrić = 21. Frane Petrić Tage = 21. Giorni di Francesco Patrizi / Zagorac, Ivana ; Martinović, Ivica (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2012. str. 114-115 (pozvano predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 965961 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ustrojstvo sveučilišta na određenom području za novi milenij
(The Idea of University in a Particular Territory for the New Millennium)
Autori
Šuran, Fulvio
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. Dani Frane Petrića = 21st Days of Frane Petrić = 21. Frane Petrić Tage = 21. Giorni di Francesco Patrizi
/ Zagorac, Ivana ; Martinović, Ivica - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2012, 114-115
Skup
21. dani Frane Petrića. Simpozij Ideja sveučilišta
Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 23.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
Sveučilište ; školski sustav ; ciljevi akademske institucije ; didaktičko osamostaljenje ; Istarska županija
(University ; school system ; goals of the academic institutions ; didactic self-denial ; Istria)
Sažetak
U trenutku opsežne preobrazbe sveučilišnoga i školskoga sustava obvezno je razmisliti i suočiti se s epistemološkim pretpostavkama koje želimo identificirati kao temeljni model izgradnje spoznaja i znanja koje ove institucije žele ostvariti. Razlog je i u činjenici što različite ideje Sveučilišta, u suštini, određuju različite odgovore na pitanja koja su povezana s nacrtom, dominantnom svrhom i sredstvima nužnima u dostizanju poželjnih ciljeva akademske institucije, kako je uobičajeno reći, u svijetu promjena. Kako bismo odgovorili na pitanja poput: Koju ulogu imaju sveučilišta u suvremenom društvu informacija i spoznaja? Kako u doba ubrzane promjene institucija i organiziranoga sustava ponovno odrediti djelovanje i samu ideju sveučilišta? Koji je razvojni scenarij moguće predvidjeti danas, nakon didaktičkoga osamostaljenja, pred sve angažiranijim javnim prostorom – više nego ikada prije – za budućnost institucije? Kako bismo odgovorili na ta i slična pitanja potrebno je razvijati inovativne metodološke modele, sposobne nositi se s problemima ponovnoga određenja statusa nove ideje i novoga izgleda sveučilišta u trećem tisućljeću. 115 Jedna od tih je, svakako, ideja sveučilišta na određenom području, u mojem slučaju, na području Istarske županije. I to posebice zato što se vrijednost institucije vidi i po odražavanju koje se aplicira na područje na kojem ona djeluje, pogotovo kada se radi o djelovanju koje je oblikovano temeljnim odnosom društveno-kulturne i gospodarske veze koja može izazvati posebne rezultate. Takav diskurs naročito odgovara onim institucijama koje se iz raznih razloga bave uspostavljanjem i širenjem odgojno-obrazovnih paradigmi koje imaju kulturno i socijalno značenje na tom području. Sveučilište je svakako među njima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)